Interaktywne reklamy przy użyciu Kinecta

Kinect to urządzenie stworzone przez Microsoft, które po podłączeniu do konsoli Xbox 360, pozwala sterować w grach wideo przy użyciu ruchów ciała. Technologia ta cieszy się niesłabnącym uznaniem nie tylko wśród graczy z czego doskonale zdają sobie sprawę przedstawiciele firmy – w przeciągu 60 dni od premiery rozeszło się aż 8 milionów sztuk tego sprzętu, zaś liczba właścicieli na dzień dzisiejszy przekroczyła już 20 milionów na całym świecie.

Bezustannie trwają testy tej technologii, które w niedalekiej przyszłości umożliwią interaktywną obsługę kanałów telewizyjnych (ruchami dłoni będzie można symulować m.in. pilota zdalnego sterowania). Już teraz wiadomo także, że jeszcze w tym roku w sierpniu pojawią się pierwsze interaktywne reklamy. Pierwszymi zainteresowanymi tą technologią są Samsung, Toyota oraz Unilever. Na dzień dzisiejszy wiadomo także, że użytkownicy będą mogli ingerować w reklamy zarówno przy użyciu ruchów ciała, jak i za pomocą komend głosowych.

Na ile taka forma reklamy się sprawdzi wśród użytkowników Kinecta dowiemy się zapewne dopiero w następnym roku, gdyż póki co eksperyment ten zostanie przeprowadzony wyłącznie w USA. Jeśli jednak twórcy wykażą się odpowiednią dozą kreatywności, a przede wszystkim unikną nachalności przy wrzucaniu kolejnych reklam, to być może patent ten na dobre utrwali się w naszej świadomości.

Źródło: Telegraph

Podziel się:
  • Wykop
  • Twitter
  • Gwar
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • MySpace
  • del.icio.us
  • Facebook
  • RSS

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *