Microsoft: płynna rozgrywka jest ważniejsza od wysokiej rozdzielczości

Microsoft ma twardy orzech do zgryzienia w związku z dalszą promocją Xbox One. Konsola jest gorsza pod względem parametrów technicznych od PlayStation 4, co przekłada się również na znacznie słabszą sprzedaż. Gry na niej uruchamiane działają także w mniejszej rozdzielczości, rzadko osiągając zadowalające 1080p. Przedstawiciele firmy mają jednak na to wytłumaczenie.

Phil Spencer – głowa dywizji Xboxa w Microsofcie, w jednym z wywiadów przyznał, że od rozdzielczości Full HD dużo ważniejsza jest płynna rozgrywka w 60 klatkach na sekundę. Niejako miałoby to tłumaczyć fakt, iż większość gier na Xbox One nie osiąga 1080p ze względu na ograniczenia mocy konsoli.

Przy okazji wspomniał, że jego zespół wciąż pracuje z partnerami nad nowymi narzędziami deweloperskimi, które pozwolą osiągnąć pełne 1080p. Efektem prac jest między innymi Destiny, które zarówno na PS4, jak i Xbox One będzie działać w pełnym Full HD przy 60 klatkach na sekundę. Według Spencera lista tego typu gier jest duża.

Szef Xboxa uważa, że należy odpowiednio przeanalizować obydwa parametry, by otrzymać optymalną wartość, która przełoży się na ładnie wyglądającą i płynnie działającą grę. Jako przykład takiego wyważenia podaje The Order: 1886, który na Xbox One otrzyma rozdzielczość 1920×800 (zarówno u góry, jak i na dole pojawią się filmowe czarne paski).

Źródło: Instalki.pl, CVG, Eurogamer

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *