Rośnie popularność konsoli Xbox 360

Podczas branżowej konferencji “All Things D: Dive into Media” zarząd grupy Interactive Entertainment Business przedstawił plany dotyczące rozwoju treści rozrywkowych na konsoli Xbox 360 oraz opublikował informacje o popularności platformy wśród konsumentów. Wśród nich, znalazły się m.in. światowe wyniki sprzedaży konsoli Xbox 360 w 2012 roku. Od premiery urządzenia na całym świecie sprzedano 76 milionów konsol Xbox 360 i 24 miliony sensorów Kinect.

Xbox 360 był przez ostatnie 24 miesiące najlepiej sprzedającą się konsolą w Stanach Zjednoczonych, trzykrotnie przekraczając wynik osiągnięty przez pierwszą generację konsoli Xbox. Liczba użytkowników serwisu Xbox LIVE wzrosła do 46 milionów osób, odnotowując 15-procentowy wzrost, rok do roku. W 2012 roku, liczba aplikacji telewizyjnych i rozrywkowych na konsoli Xbox 360 niemal się potroiła. Rok 2012 był największym rokiem dla treści rozrywkowych i gier na konsoli Xbox 360. Użytkownicy Xbox 360 łącznie spędzili przy urządzeniu 18 miliardów godzin, tj. 10% więcej, niż rok wcześniej.

Przeciętny użytkownik spędza obecnie przy konsoli Xbox 360 87 godzin tygodniowo, co stanowi 10% wzrost, w stosunku do ubiegłego roku. Korzystanie z aplikacji rozrywkowych na konsoli Xbox 360 wzrosło o 57%, rok do roku. Zanotowano również rosnącą popularność rozgrywek online. Według danych partnerów Microsoft, pochodzących z badania mediów Experian Simmons Spring 2012, blisko 40% użytkowników serwisu Xbox LIVE w Stanach Zjednoczonych stanowią kobiety, a 54% społeczności Xbox LIVE w USA ma przynajmniej jedno dziecko.

Od lipca 2012 roku, członkowie sieci Xbox LIVE spalili 200 milionów kalorii, korzystając z programów treningowych dla konsoli Xbox 360 z Kinect, jak gra Nike+ Kinect Training lub inne programy i gry treningowe.

Podobnie sytuacja kształtuje się w Polsce, gdzie rozrywka elektroniczna przestała być postrzegana wyłącznie, jako zabawa dla nastolatków, głównie za sprawą pojawienia się kontrolerów ruchowych. Już nie tylko dzieci, ale całe rodziny, poszukują nowych form rozrywki, w której mogą uczestniczyć wspólnie. Tym sposobem, konsole zrewolucjonizowały domową rozrywkę, stając się w nich centrum multimedialnym. Co więcej, odwrotnie, jak w przypadku pecetów, zakup konsoli wiąże tylko z jednorazowym wydatkiem na urządzenie, bez konieczności ciągłego inwestowania w podzespoły, aby nadążyć nad zmieniającymi się wymaganiami oprogramowania. Dodatkowo, konsole dzięki integracji z usługami sieciowymi umożliwiają obecnie współprace pomiędzy różnymi platformami, przeglądanie treści online czy zdalną wymianę i udostępnianie plików.

Warto przypomnieć, że w tym roku możemy spodziewać się premiery nowej generacji konsol. Zarówno Microsoft (Xbox 720) jak i Sony (PlayStation 4) wprowadzą nowe urządzenia na rynek.

Źródło: Microsoft

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *