TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z polityką prywatności oraz regulaminem serwisu [X]
Windows 7 Forum

32-bitowy czy 64-bitowy system?

Odp: 32-bitowy czy 64-bitowy system?
« Odpowiedź #90 dnia: 13 Maj 2009, 18:25:29 »
Dobrze prawisz kolego, ale nie od dzisiaj wiadomo, że tutaj chodzi o kasę :) Przecież już dawno byśmy jeździli na wodór, prąd czy też inne źródła energii gdyby nie ogromne lobby petrochemiczne.
W ogóle nie widziałem że ps ma 128bit procesor, a ps3 jaki ma? :>

Odp: 32-bitowy czy 64-bitowy system?
« Odpowiedź #91 dnia: 13 Maj 2009, 19:24:04 »
Jest to skomplikowany procesor Cell zaprojektowany przez IBM ,Sony i Toshibe . Jako główną jednostke jest zamontowane jądro procesora PowerPc( podobnie jak w xboxie, z tej samej rodziny , ale inny model ) i jest on 64 bitowy , natomiast pozostałe 6 rdzeni podlega pod ten rdzen i tylko przez niego mają dostęp do ramu którego jest bagatela 512mb , SPE ( bo tak nazywają się poboczne rdzenie ) mają całkowicie odmienną architekturę i każdy jest 128bitowy . Jako ciekawostkę moge powiedziec , że L2 PowerPc jądra to 512kb, natomiast jądro SPE posiada 256kb .Ogólnie konsola ma 512mb ramu w 2 kościach z czego część jest zarezerwowana na system( podobnie jak jedno jądro SPE) , a procesor graficzny został stworzony przez firmy Sony i Nvidia i ma wydajność GF7900GTX - ano bo i oparty na jądrze G70. Hmmm bardzo cienkie zasoby a spójrzcie jakie gry - i będe jeszcze lepsze bo narazie mało jaka gra na ps3 używa SPE , a jak już to nie wszystkich i nie optymalnie - programisci obecnie używają głównego rdzenia oraz spe jako poboczne wsumie przez wygodę a nie optymalizacje .Musza się nauczyc na tym pisać, poniewaz przez odmienne architektury procesorów muszą wydawać inne instrukcje , to tak jak pisanie systemu operacyjnego którego binarka zadziała na Macu i Pc ( nie , blizard ma 2 wersje swoich gier - na mac i pc nie ma wspólnej , nie java pracuje na wirtualnej maszynie i każda maszyna jest osobno pisana na maca i pc ) (gwoli ścisłości chodzi mi o maci za czasów G3, G4, G5 ) . Jeszcze będziemy podziwać kunszt PS3 przez długi czas , jak wspominałem o 128btowym procku w ps2 - to pamiętajcie że w ps2 było zaledwie 4mb ramu - kurcze to ja mam tapete o większym rozmiarze ;D

P.S.

 Co do samochodów na prąd - masz po części racje , jednak zauważ , że energia dla samochodów - mówisz tutaj o prądzie , musi także być z czegoś brana . Samochód spala benzynę i wytwarza spaliny , natomiasy prąd wytwarza się w elektrowniach a jakie elektrownie obecnie dominują ? No właśnie węglowe , za tem idąc w tym kierunku przechodząc na samochody na prąd o ile razy zwiększyło by się zapotrzebowanie na energie i spalanie węgla ? Ano własnie i czasami mogłoby się okazać , że elektrownie emitują więcej spalin niż samochody . Pojazdy na energię elektryczną to przyszłosć ulokowana także w czystych elektrowniach słonecznych i jądrowych(elektrownia jądrowa co prawda nie wytwarza CO2 ale ciepło , poniewaz jej sprawność jest ograniczona co nie zmienia faktu, że i tak bardziej ekologicznie od węglowych ) . W chwili obecnej zauważ, że większa sprawność osiągają silniki hybrydowe , niż elektrownie węglowe - tj. ilość energi ulokowanej w benzynie i uwolnionej przy spalaniu i później przekazywana tłokom w ruch jest większa niż w eletrowniach , co to znaczy ?  A to ze silnik hybrydowy emitując ( tutaj wartosci hipotetyczne ) 1dm^3 dwutlenku węgla przejedzie 1000km , natomiast samochód z silnikiem elektrycznym zużyje energię której wyprodukowanie również kosztowało 1dm^3 CO2 a przejedzie zaledwie 800km . Widać tutaj ,że nie liczy się rodzaj energii jaka napędza nasze pojazdy a sposób jej otrzymania - tj. szczególnie uwzględniając produkty towarzyszące produkcji energi a nie same substraty , oraz oczywiście sprawność ( patrz maszyna cieplna ) , nie można osiągnąć sprawności pełnej bo to oznaczałoby wytworzenie perpetuum mobile co jest wbrew praw fizyki . Jedyną naprawdę czystą(dla ziemi) energią jest słoneczna ponieważ "chwytamy" tą energię i pożytkujemy co nie zmienia faktu ze równiez procesowi produkcji tej energi towarzyszy produkcja szkodliwych(dla ziemi) produktów wymiany jednak owe zasoby "smieci" są tak daleko od nas, że nie przejmujemy sie nimi , lecz nalezy pamiętac, że kiedyś i ten rodzaj tworzenia i kożysania z energii się skonczy i uklad słoneczny wraz z największa pobliska elektrownią ( słoncem ) przestanie istnieć , co dowodzi ze tak naprawdę nie ma czystej energii , a raczej energii uzyskiwanej bez dodatkowych skutków, tylko teraz jest pytanie dla kogo i gdzie te skutki są pozytywne lub nie . Reasumując faktem jest że nasza cywilizacji puki istnieje powinna korzystać z energi słoneczje lub/i jądrowej której tworzeniu jak już wspomniałem towarzyszy ciepło z którego umiemy odzyskiwać energi a raczej przekształcać z cieplnej na inną - np. elektryczną, czy mechaniczną . Sam zaprojektowałem(duże słowo , ale konstrukcja prosta) i noszę się z zamiarem zaimplementowania wymiennika ciepła , aby odbierać ciepło dymowi unoszącemu się z komina kotłowni i , żeby przkazać owe ciepło wodzie która służy do ogrzewania - bo po co to ciepło ma ulatywać kominem ? W takim wypadku taki wymiennik zwiększa wydajność pieca ( dla mnie ma to znaczenie ponieważ w moich piecach wytwarzam 1,64MW energi cieplnej i dużo dużo ucieka kominem , pojedynczy człowiek tego nie odczuje , ale cała cywilizacja tak ). Samochody i silniki elektryczne dobrze , że sa , niech je badają i podwyższają sprawnosć , natomiast skupmy się na energii po nie liczy się rodzaj i ilość(samochody hibrydowe , relatywnie zużywają mniej benzyny ) , a sposób produkcji .

Odp: 32-bitowy czy 64-bitowy system?
« Odpowiedź #92 dnia: 13 Maj 2009, 19:25:42 »
http://pl.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3

A co do PS2 to da się uruchomić kopie zapasowe z PSX... Ale potrzebna jest do tego choć jedna oryginalna gra na PSX... wniosek?? Wszystko drzemie w płycie...

Odp: 32-bitowy czy 64-bitowy system?
« Odpowiedź #93 dnia: 13 Maj 2009, 19:30:15 »
Jest to skomplikowany procesor Cell zaprojektowany przez IBM ,Sony i Toshibe . Jako główną jednostke jest zamontowane jądro procesora PowerPc( podobnie jak w xboxie, z tej samej rodziny , ale inny model ) i jest on 64 bitowy , natomiast pozostałe 6 rdzeni podlega pod ten rdzen i tylko przez niego mają dostęp do ramu którego jest bagatela 512mb , SPE ( bo tak nazywają się poboczne rdzenie ) mają całkowicie odmienną architekturę i każdy jest 128bitowy . Jako ciekawostkę moge powiedziec , że L2 PowerPc jądra to 512kb, natomiast jądro SPE posiada 256kb .Ogólnie konsola ma 512mb ramu w 2 kościach z czego część jest zarezerwowana na system( podobnie jak jedno jądro SPE) , a procesor graficzny został stworzony przez firmy Sony i Nvidia i ma wydajność GF7900GTX - ano bo i oparty na jądrze G70. Hmmm bardzo cienkie zasoby a spójrzcie jakie gry - i będe jeszcze lepsze bo narazie mało jaka gra na ps3 używa SPE , a jak już to nie wszystkich i nie optymalnie - programisci obecnie używają głównego rdzenia oraz spe jako poboczne wsumie przez wygodę a nie optymalizacje .Musza się nauczyc na tym pisać, poniewaz przez odmienne architektury procesorów muszą wydawać inne instrukcje , to tak jak pisanie systemu operacyjnego którego binarka zadziała na Macu i Pc ( nie , blizard ma 2 wersje swoich gier - na mac i pc nie ma wspólnej , nie java pracuje na wirtualnej maszynie i każda maszyna jest osobno pisana na maca i pc ) (gwoli ścisłości chodzi mi o maci za czasów G3, G4, G5 ) . Jeszcze będziemy podziwać kunszt PS3 przez długi czas , jak wspominałem o 128btowym procku w ps2 - to pamiętajcie że w ps2 było zaledwie 4mb ramu - kurcze to ja mam tapete o większym rozmiarze ;D

P.S.

 Co do samochodów na prąd - masz po części racje , jednak zauważ , że energia dla samochodów - mówisz tutaj o prądzie , musi także być z czegoś brana . Samochód spala benzynę i wytwarza spaliny , natomiasy prąd wytwarza się w elektrowniach a jakie elektrownie obecnie dominują ? No właśnie węglowe , za tem idąc w tym kierunku przechodząc na samochody na prąd o ile razy zwiększyło by się zapotrzebowanie na energie i spalanie węgla ? Ano własnie i czasami mogłoby się okazać , że elektrownie emitują więcej spalin niż samochody . Pojazdy na energię elektryczną to przyszłosć ulokowana także w czystych elektrowniach słonecznych i jądrowych(elektrownia jądrowa co prawda nie wytwarza CO2 ale ciepło , poniewaz jej sprawność jest ograniczona co nie zmienia faktu, że i tak bardziej ekologicznie od węglowych ) . W chwili obecnej zauważ, że większa sprawność osiągają silniki hybrydowe , niż elektrownie węglowe - tj. ilość energi ulokowanej w benzynie i uwolnionej przy spalaniu i później przekazywana tłokom w ruch jest większa niż w eletrowniach , co to znaczy ?  A to ze silnik hybrydowy emitując ( tutaj wartosci hipotetyczne ) 1dm^3 dwutlenku węgla przejedzie 1000km , natomiast samochód z silnikiem elektrycznym zużyje energię której wyprodukowanie również kosztowało 1dm^3 CO2 a przejedzie zaledwie 800km . Widać tutaj ,że nie liczy się rodzaj energii jaka napędza nasze pojazdy a sposób jej otrzymania - tj. szczególnie uwzględniając produkty towarzyszące produkcji energi a nie same substraty , oraz oczywiście sprawność ( patrz maszyna cieplna ) , nie można osiągnąć sprawności pełnej bo to oznaczałoby wytworzenie perpetuum mobile co jest wbrew praw fizyki . Jedyną naprawdę czystą(dla ziemi) energią jest słoneczna ponieważ "chwytamy" tą energię i pożytkujemy co nie zmienia faktu ze równiez procesowi produkcji tej energi towarzyszy produkcja szkodliwych(dla ziemi) produktów wymiany jednak owe zasoby "smieci" są tak daleko od nas, że nie przejmujemy sie nimi , lecz nalezy pamiętac, że kiedyś i ten rodzaj tworzenia i kożysania z energii się skonczy i uklad słoneczny wraz z największa pobliska elektrownią ( słoncem ) przestanie istnieć , co dowodzi ze tak naprawdę nie ma czystej energii , a raczej energii uzyskiwanej bez dodatkowych skutków, tylko teraz jest pytanie dla kogo i gdzie te skutki są pozytywne lub nie . Reasumując faktem jest że nasza cywilizacji puki istnieje powinna korzystać z energi słoneczje lub/i jądrowej której tworzeniu jak już wspomniałem towarzyszy ciepło z którego umiemy odzyskiwać energi a raczej przekształcać z cieplnej na inną - np. elektryczną, czy mechaniczną . Sam zaprojektowałem(duże słowo , ale konstrukcja prosta) i noszę się z zamiarem zaimplementowania wymiennika ciepła , aby odbierać ciepło dymowi unoszącemu się z komina kotłowni i , żeby przkazać owe ciepło wodzie która służy do ogrzewania - bo po co to ciepło ma ulatywać kominem ? W takim wypadku taki wymiennik zwiększa wydajność pieca ( dla mnie ma to znaczenie ponieważ w moich piecach wytwarzam 1,64MW energi cieplnej i dużo dużo ucieka kominem , pojedynczy człowiek tego nie odczuje , ale cała cywilizacja tak ). Samochody i silniki elektryczne dobrze , że sa , niech je badają i podwyższają sprawnosć , natomiast skupmy się na energii po nie liczy się rodzaj i ilość(samochody hibrydowe , relatywnie zużywają mniej benzyny ) , a sposób produkcji .
lukas_gab powiem ci szczerze że nie chce mi się czytać twojego długiego posta "chyba powinieneś zostać pisarzem ;)".

Odp: 32-bitowy czy 64-bitowy system?
« Odpowiedź #94 dnia: 13 Maj 2009, 19:31:06 »
No to wiadomo ;p -chodzi o sekwencje bad sectorów na płycie tłoczonej , ale mi chodziło o sam fakt że chodzi gra o odmiennej architekturze procesora , cos ale WINE, ale nie do konca i nikt nie wie jak to chodzi .Same zabezpieczenia to sprawa indepędna .

@popuri11  - zamierzam ;p 

Odp: 32-bitowy czy 64-bitowy system?
« Odpowiedź #95 dnia: 13 Maj 2009, 20:32:13 »
Z tą 128-bitowością procesora PS2 to też tak nie do końca... To procesor z architekturą MIPS (64bit) z rejestrami 128bitowymi. PSX ma procesor oparty także o architekturę MIPS, ale ten już posiada jedynie 32bit.

Offline qwer

  • ***
  • 104
Odp: 32-bitowy czy 64-bitowy system?
« Odpowiedź #96 dnia: 13 Maj 2009, 22:20:35 »
to cale myslenie o problemach z 64 bit jest bledne
sprawa rozchodzi sie o komercyjne specjalistyczne oprogramowanie
i tu sa problemy bo emulacja 32 na 64 jest jeszcze zabardzo niestabilna
przedewszystkim firm i pojedynczych uzytkownikow nie stac na tworzenie
od podstaw rozbudowanych aplikacji ktore uzytkownicy beda musieli znow kupic
komputery dopiero teraz dorosly do progu przejscia na 64 bit aleprzy w7 jeszcze nie nastapi migracja na tylko 64 bit
z powodow braku dobrej emulacji i tego ze pojedynczy user jest nic niewart wzgledem klijentow korporacyjnych...
my jestesmy zawsze jak beta testerzy...
Chcesz kupic kompa/ lapka?? ZGLOS SIE

GG:2889405 Tlen:meserak@o2.pl

Odp: 32-bitowy czy 64-bitowy system?
« Odpowiedź #97 dnia: 14 Maj 2009, 01:50:58 »
Lukas - czy ja mówiłem o prądzie z węgla? Muszę się doczepić do Twojej rozbudowanej, prawie książkowej wypowiedzi. Otóż mówiąc o produkowaniu energii skoncentrował bym się bardziej  na energii ekologicznej: Np.: wodnej, która jest w wielu państwach niespotykanym bogactwem (Brazylia, Norwegia). Energia słoneczna jest pewnego rodzaju wyjściem lecz nie jest ona constans, czyli posiada ogromny defekt. Wiadomo, że nadprodukcję można magazynować, ale w przypadku długotrwałego zachmurzenia zdaje się na nic.  Także energia rozpadu atomów nie jest idealna - mimo bardzo zaawansowanej technologii reaktorów. Obiegi są teraz szczelnie pozamykane, małe zużycie wody(skażonej), ale nie ma gdzie składować odpadów. Dziś trwają już prace we Francji aby zakopywać je między warstwami skał o bardzo specyficznej budowie pochłaniające szkodliwe promieniowanie. Energia wiatrów, pływów,  geotermalna i inne mniej popularne - te wszystkie w/w mogą być źródłami energii, którymi każdy chciałby napędzać swój silnik. Odmienną sprawą jest magazynowanie prądu i jego straty przy ładowaniu dzisiejszych akumulatorów, tutaj jest jeszcze wiele do zrobienia.
Mówisz, że nie ma energii idealnej(czystej) - pewnie jest, tylko jesteśmy na nią za głupi, chodzi mi tutaj o ludzkość ogólnie. Może trochę zboczyłem z tematu i w ogóle jakieś idiotyczne rzeczy popisałem, ale to przez późną porę.
P.S.: Gdybyśmy żyli w normalnym kraju to by Ci państwo dopłaciło za to, że montujesz ten wymiennik ciepła, a tak jeszcze zapłacisz pewnie 22% VAT od wymiennika.
P.S2.: Wracając do aut, powtarzam i Ci mówię, że byśmy jeździli dawno na coś innego gdyby nie lobby petrochemiczne.

Odp: 32-bitowy czy 64-bitowy system?
« Odpowiedź #98 dnia: 22 Maj 2009, 23:45:41 »
"Uboczną" energią energi słonecznej jest również energia wiatrowa i duży potencjał do wykożystania tej energii w przydomowych małych elektrowniach z cichymi turbinami Savoniusa .Takie minielektrownie zaczynają być teraz coraz bardziej opłacalne ekonomicznie,nie mówiąc już o opłacalności ekologicznej.
Jako ciekawostkę dodam ze z 1000kg wiórów drzewnych można uzyskać 360litrów alkoholu metylowego do silników spalinowych .
Sam bym używał jako głównego systemu 64 bit gdyby było więcej do tego programów.
« Ostatnia zmiana: 22 Maj 2009, 23:49:30 wysłana przez 1heniu »
C2D E4500@2x2,8GHz/ASUS P5GZ-MX/2x1GB-DDR2-1024MHz/3xHDD 40+40+500GB/GF9400GT-1GB/Fortron 450W/  PVA SyncMaster 173P+/Windows XP x86 + XP x64 +Win.7 x86

Odp: 32-bitowy czy 64-bitowy system?
« Odpowiedź #99 dnia: 22 Maj 2009, 23:47:58 »
Wióry wiórami. Ja bym sadził więcej drzew niż ich ciął i ścinał, ja mam jeszcze sporo lat przed sobą i chcę cieszyć się wspaniałym środowiskiem i zwierzątkami...

OFFTOP
« Ostatnia zmiana: 22 Maj 2009, 23:49:20 wysłana przez michau »


Offline tbgkol

  • *****
  • 2132
  • "Live together, die alone, man."
Odp: 32-bitowy czy 64-bitowy system?
« Odpowiedź #101 dnia: 24 Maj 2009, 14:20:25 »
Super filmik.... Tylko szkoda, że on tylko wymienia jako plus, obsługę większej ilości pamięci....
Odszedłem z powodu chamstwa michaua. ;)