Spójrzcie na konsole - jakie tam sa procesory . Już ps2 ma procesor 128bitowy , tu tylko kwestia wsparcia i technologii , jakby wszyscy sumiennie przeszli to by bylo spoko ale takie pólśrodki jak emulowanie 32bit ( via wow ) tylko hamuje postęp . Z drugiej strony jednak da sie to zrobić optymalnie , znów ps2 - w jaki sposob ona odpala gry z ps1 ? No własnie .... tam sa inne procesory , nie do konca wsumie wiadomo jak . Ludzie co robia homebrew McBoot ( karta pamięci która wczytuje do ps2 osobny system i jest mozliwe wczytywanie kopi zapasowych gier , bez weryfikacji oryginalności , oraz bez ingerencji w hardware jak i software poniewaz program działa "w locie" ) dopiero zaczynaja osiągać stabilną wersje emulatora psx pod ps2 , ale jak sony to rozwiązalo to nie wiadomo , ponieważ emulacja tam nie zachodzi , a odpala się coś jak podsystem z psx jednak teoretycznie nie powinno to chodzić a chodzi i pozostanie tajemnica sony ;p To jednak pokazuje geniusz tej firmy ( gwoli przypomnienie , mimo iz nintendo idzie w "fun" to technicznie jest do tylu - mimo że wii z powodu , że i tak trudno oprogramować tego typu kontrolery a co dopiero wiele procesorów [ żeby gra na wii zaczeła na siebie zarabiać należy ja sprzedać w 50mln egzemplarzy i dlatego tak malo gier ]co jednak nie tlumaczy zacofania . DS dla tego przykladu żeby obsłużyć GBA jest wyposażony w drugi procesor z GBA - pomysłowe , lecz nie dowodzi geniuszu projektanta ) Wlasnie przez takie działania , oraz zastosowanie 7 rdzeniowego procesora , ktorego notabene możliwości nie zostały poznane jeszcze sony wzbija się na wyzyny inzynierskie jak i wydajnosciowe . Na dobrą sprawe konsola to jets komputer i od zawsze był to komputer przystosowany do grania w ściśle sterylnym srodowisku ( bardziej hermetycznym od makowego ) , z jakiego to powodu na konsole nie ma gier które nie chodzą , wirusów , czy awarii systemu ( nie dowodzi to bezblędnosci kodu , a tego ze w tych sterylnych warunkach działa on najbardziej poprawnie , ale nie wiadomo jak zachowal by się w srodowisku innym niz przeznaczonym dla gier .No więc moim zdaniem komputery klasy pc , ws, czy server , dalo by sie zaimplementowac do x64 nawet z emulacja 32bit , jednak tutaj bylo by dostepne wyłącznie sterylne środowisko z powodu zlozonosci problemu co by niezadowolilo ludzi poniewaz powodowalo by straty . Nie wśród producentów którzy przestali by zarabiać na upgrade a zaczele na 100% wymianie kompletów a straty by byly u użytkownika/inwestora gdzie co pare lat musi wymieniac cały dzial , a tak często dokonuje się licznych upgrade no i możliwe jest instalowanie nowego softu . Tak czy inaczej jest to wszystko mozliwe , ale wiadomo - chodzi o pieniadze i o to kto ile na tym zarobi i jedynie to ogranicza rozwój 64bit , moim subiektywnym zdaniem