Fujitsu zapowiedziało, że bilety z kodami aktualizacyjnymi do Windows 7 z Visty zostaną obciążone pewną opłatą, którą będą musieli zapłacić klienci.
Wielu producentów i dystrybutorów PC, w tym m.in. Hewlett-Packard, Acer, Asustek Computer, Gigabyte Technology, Micro-Star International czy Shuttle, zapowiedziało już, że weźmie udział w akcji aktualizacyjnej systemu Windows Vista do Windows 7. Kampania inicjowana przez Microsoft ma nakłonić klientów by nie odkładali planowanego przez siebie zakupu komputera aż do premiery Windows 7 w październiku tego roku.
Okazuje się, że w wielu przypadkach takie rozwiązanie będzie oznaczało dla klientów dodatkowy koszt. Wszystko dlatego, że Microsoft zamierza pobierać od producentów opłaty za kupony z kodami do aktualizacji - według wstępnych szacunków od 9 do 15 dolarów za sztukę. Możliwe jednak, że klient zapłaci więcej.
Fujitsu zapowiedziało, ze rozpocznie program aktualizacyjny pod koniec tego miesiąca, możliwe, że nawet już w najbliższy czwartek. W tym samym dniu odbędzie się również konferencja Microsoftu w sprawie kampanii. Bardzo prawdopodobne, że wtedy też poznamy pierwsze konkretne dane liczbowe związane z kosztami aktualizacji.
Można przypuszczać, że większość producentów przeniesie koszty aktualizacji Visty do Windows 7 na klientów. Według szacunków firmy analitycznej iSuppli do kanałów dystrybucyjnych trafiło w pierwszym kwartale tego roku 66,5 milionów zestawów, o 8,1% mniej niż w tym samym okresie 2008. Spadek nastąpił głównie w segmencie komputerów stacjonarnych - o 23% w porównaniu do 10% w przypadku laptopów. Dostawcy potrzebują więc maksymalnie ograniczyć dodatkowe koszty.
http://www.pcworld.pl/news/346837/Fujitsu.aktualizacja.do.Windows.7.bedzie.kosztowac.htmlhttp://windows7.pl/aktualnosci/fujitsu-aktualizacja-z-visty-moze-byc-platna.html