TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z polityką prywatności oraz regulaminem serwisu [X]
Windows 7 Forum

[Rozwiązany] Chkdsk - skanowanie dysku nie uruchamia się po restarcie systemu

Wygrywam

Witam. Proszę o pomoc w rozwiązaniu tytułowego problemu.

Po zaplanowaniu skanowania dysku w poszukiwaniu błędów i restarcie komputera (bez znaczenia czy w opcjach zaznaczę tylko automatyczną naprawę błędów, czy też dodam odzyskiwanie uszkodzonych sektorów) chkdsk nie uruchamia się wcale. Komputer włącza się, ale po chwili wyświetla się ciemno szary ekran i tyle. Ponowny restart lub kilka nie przynosi efektu i komputer zawsze dochodzi do tego samego momentu (cały czas ma zapewne zadania sanowania, których nie może uruchomić). Jedynie wejście w BIOS i wyjście, niejako "wyłącza" sprawdzanie dysku i staruje system.

Mam dość mocno zoptymalizowany system, więc może wyłączyłem jakąś usługę, która odpowiada za działanie chkdsk?

Dziękuję z góry za pomoc.
« Ostatnia zmiana: 02 Grudzień 2015, 17:18:35 wysłana przez Wygrywam »

Odp: Chkdsk - skanowanie dysku nie uruchamia się po restarcie systemu
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Styczeń 2015, 15:55:46 »
Podstawowe pytanie: jaki system? I czy są jakieś problemy, skoro chcesz uruchomić chkdsk?

Wygrywam

Odp: Chkdsk - skanowanie dysku nie uruchamia się po restarcie systemu
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Styczeń 2015, 17:04:12 »
Zarejestrowałem się na forum, które w nazwie ma windows 7. ;) Od czasu do czasu diagnozuję na różne sposoby komputer i system. Profilaktycznie.

Wygrywam

Odp: Chkdsk - skanowanie dysku nie uruchamia się po restarcie systemu
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Styczeń 2015, 13:35:51 »
Ponawiam prośbę o pomoc.

Offline kamiton

  • *****
  • 1287
Odp: Chkdsk - skanowanie dysku nie uruchamia się po restarcie systemu
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Styczeń 2015, 22:18:29 »
taki szary screen przepowiada szarą przyszłość dysku twardego,najlepiej będzie jak sobie przygotujesz apkę o nazwie HDDRegenerator i wybutujesz np. z pendriva. Po skanowaniu powierzchni będziesz wiedział co sie dzieje. A tak na szybko podejrzewam ze chkdsk nie chce sie uruchomic bo brakuje juz wolnego miejsca na złe sektory a jest ich jeszcze wiecej. Ratuj dane póki możesz.

Wygrywam

Odp: Chkdsk - skanowanie dysku nie uruchamia się po restarcie systemu
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Styczeń 2015, 13:20:28 »
Źle się wyraziłem w kwestii "szarego" ekranu. To po prostu lekko podświetlony ekran, taki, jaki pojawia się zaraz po włączeniu komputera, jeszcze przed startem systemu. Dysk jest sprawny i w dobrej kondycji. Sprawdzałem programem CrystalDiskInfo. Być może to za mało, ale proszę nie wzbudzać u mnie paniki. ;)

Offline izaw

  • ***
  • 121
Odp: Chkdsk - skanowanie dysku nie uruchamia się po restarcie systemu
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Styczeń 2015, 18:31:09 »
Po uruchomieniu systemu wejdź w Panel sterowania -> Narzędzia administracyjne -> Podgląd zdarzeń. Tam w dziennikach systemu Windows sprawdź, czy nie ma błędu związanego z chkdsk lub z autocheck.

Jeżeli coś tam jest to spróbuj naprawić lub podaj treść błędu.
"Nie ma programów bezpiecznie działających, są co najwyżej niedostatecznie przetestowane"
Prawo Murph'ego

Wygrywam

Odp: Chkdsk - skanowanie dysku nie uruchamia się po restarcie systemu
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Styczeń 2015, 14:59:56 »
Dziękuję za sugestię. Nie znalazłem żadnych błędów. Jest tylko informacja o ostatnim uruchomieniu chkdsk.

Wygrywam

Odp: Chkdsk - skanowanie dysku nie uruchamia się po restarcie systemu
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Grudzień 2015, 17:18:27 »
Problem został rozwiązany, jak to często bywa przypadkowo. Optymalizowałem system na nowym komputerze i zaptaszkowałem w msconfig (zakładka Rozruch) "Rozruch bez interfejsu GUI", no i kolejny przypadek, kiedy chkdsk nie chciał ruszyć, tylko szary ekran i problem z wejściem do systemu. Wydedukowałem po chwili, że na trzecim komputerze też nie działa, no i spracowało mi, że chodzi o rozruch. Odznaczyłem we wszystkich maszynach i skanowanie działa. :)

Na marginesie: sądziłem, że wyłączenie interfejsu przyspiesza start Windowsa, ale nie zauważam różnicy.