To bedzie dosc nietypowy przyklad ale mysle ze bardzo jasny. Wymagania klienta do gry EVE Online :
MAC
Recommended system configuration for running EVE Online:
CPU: Intel based 2 GHz or better
OS: OS X 10.5.6 or later
Video: ATI HD2600 PRO or NVIDIA GeForce 8800 GT
RAM: 2 GB
HD space: 6.0 GB or more
Network: Broadband Internet connection
LINUX
Recommended system configuration for running EVE-Online:
OS: 32-Bit Ubuntu, OpenSuSE, Linspire
Video: NVIDIA GeForce 6XXX series card or better, ATI graphics cards are not supported.
CPU: 1.5 GHz or better
RAM: 1024 MB
HD space: 6.0 GB or more
Alsa supported soundcard
Kernel
Kernel 2.6.20 or newer
XFree86 4.0 or higher (4.3 is recommended) or the latest Xorg release
OpenSuSE Dependencies:
python >= 2.4
python-gtk >= 2.6
gtk2 >= 2.6
wget
dbus-1-python
Ubuntu/Linspire Dependencies
libc6 (>= 2.2.4-4)
xlibmesa3 | libgl1
python (>= 2.4)
python2.4-dbus
python-gtk2 (>= 2.6)
python-glade2, wget
A list of unsupported Linux distributions and their requirements can be found here
Make sure you have the latest working drivers installed from NVIDIA
If using a 64bit operating system you must install the 32bit libraries for that system.
Teraz juz wiesz czemu Mac ma 10% a Linux nawet 1 nie ma ? 95% ludzi patrzac na "wymagania" nie bedzie wiedzialo co polowa z nich wogole znaczy...i tak samo jest z wiekszoscia rzeczy zwiazanych z linuxem. Nie mowiac juz o tym ze Mac ma ogromne zaplecze rozbudowanych programow wykorzystywanych przez profesjonalistow np. do tworzenia animacji, filmow czy muzyki.