Windows 10 posiada specjalną aplikację, za pomocą której możemy się skontaktować z pomocą techniczną Microsoftu i wyjaśnić wszystkie problemy z systemem. Większość użytkowników nie jest jednak świadoma, że taka funkcja istnieje i zamiast tego kontaktuje się z pomocą techniczną producenta sprzętu. Tylko czy jest ona skuteczna?
Laptop Mag postanowił się o tym przekonać, dzwoniąc do obsługi technicznej popularnych producentów. W przypadku Della i HP odpowiedź była ta sama – „nie rekomendujemy instalacji Windows 10”. Konsultant HP próbował nawet pomóc w przywróceniu systemu do Windows 8.1.
Jak się zatem okazuje, w przypadku dwóch wyżej wymienionych firm konsultanci nie przepadają za Windows 10 i winią ten system za wszystkie problemy. Nawet wtedy, gdy rozwiązanie usterki jest od niego niezależne. Laptop Mag wyjaśnia, że chciał zmienić ustawienia touchpada. Konsultant Della stwierdził jednak, że to wina Windows 10 i sugerował powrót do starszego systemu. Tymczasem rozwiązaniem problemu było przejście do aplikacji Della i dostosowanie ustawień. Aplikacji, która wygląda i zachowuje się tak samo niezależnie od posiadanego systemu.
Warto zaznaczyć, że w teście Laptop Mag na Windows 10 nie skarżyła się obsługa Lenovo, choć dwóch konsultantów nie potrafiło pomóc w konfiguracji Cortany.
Jak zatem widać, Windows 10 przysparza sporo problemów nie tylko samym użytkownikom, ale i obsłudze technicznej, dla której najlepszym rozwiązaniem jest powrót do poprzedniego systemu.
Źródło: Instalki