Plan publikacji Windows 7 i edycja rodzinna

Microsoft na swoim blogu opublikował plan według którego Windows 7 wejdzie na rynek. Cała operacja podzielona została na etapy. Około dwa dni po zakończeniu prac nad wydaniem wersji Release To Manufacturing trafi ona do producentów OEM. Kolejno finalną wersję Siódemki otrzymają subskrybenci MSDN i Technetu – nastąpi to 6 sierpnia. W tym samym terminie system trafi do producentów sprzętu i oprogramowania którzy posiadają dostęp do witryny Connect. 7 sierpnia Windows 7 udostępniony zostanie klientom którzy posiadają licencje grupowe Software Assurance (firmy bez SA będą musiały poczekać do 1 września). Kilka dni później bo 16 sierpnia najnowszy Windows pojawi się w portalu Microsoft Partner Network (MPN). Ostatnim podanym terminem jest 23 sierpnia – wówczas Windows 7 otrzymają subskrybenci Microsoft Action Pack Subscription (MAPS).

Co ważne wszystkie podane daty dotyczą udostępnienia anglojęzycznej wersji systemu, pozostałe edycje językowe ukażą się 1 października. Producenci OEM jako pierwsi otrzymają dostęp do finalnej wersji systemu dlatego można spodziewać się, że komputery z preinstalowanym Windowsem 7 trafią na sklepów jeszcze przed dniem powszechnej sprzedaży który przypada na 22 października.

Ponadto Microsoft oficjalnie potwierdził dostępność Windows 7 Home Premium w edycji rodzinnej. Edycja Family Pack która umożliwia instalację jednego systemu na maksymalnie trzech komputerach w ramach jednego gospodarstwa domowego będzie dostępna na wybranych rynkach. Tego typu rozwiązanie doskonale znane jest z oferty firmy Apple która od lat sprzedaje Mac OS w edycji familijnej.

Źródło: Microsoft, heise online

3 thoughts on “Plan publikacji Windows 7 i edycja rodzinna

  1. Za darmo to sobie możesz ściągnąć Linux. Windows nie jest produktem darmowym więc zanim zdasz głupie pytanie puknij się w głowę 🙂 RTM został już ukończony więc można spodziewać się, że wkrótce pojawią się przecieki. Ja jednak uważałbym na kompilacje z sieci torrent ponieważ często zawierają jakiś syf…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *