Po wielu obietnicach pierwsze rozszerzenia do przeglądarki Microsoft Edge zaczęły pojawiać się w Windows Store, a wśród nich AdBlock i AdBlock Plus. Użytkownicy mogą już blokować reklamy.
Wielu internautów dyskredytowało Microsoft Edge właśnie za brak możliwości włączenia rozszerzenia blokującego reklamy. Teraz, gdy te są już dostępne, popularność przeglądarki może nieco wzrosnąć. Pozostaje jednak pytanie, czy osoby korzystające np. z Google Chrome zechcą przenieść się na inne rozwiązanie?
Rozszerzenia dla Microsoft Edge instaluje się bezpośrednio ze sklepu Windows Store, gdzie od razu pojawiły się opinie na ich temat. W przypadku AdBlock Plus użytkownicy narzekają, że wtyczka nie zawsze działa poprawnie. Podobne problemy trapią też AdBlocka, choć z pewnością jest to choroba wieku dziecięcego.
Warto zaznaczyć, że obecnie rozszerzenia są dostępne wyłącznie dla osób korzystających z wersji testowej Windows 10. Użytkownicy stabilnej edycji muszą uzbroić się w cierpliwość i poczekać na pełny debiut w Windows Store.
Źródło: Instalki