Po zaprezentowaniu własnej marki tabletu – Surface, mogłoby się wydawać, że Microsoft może szykować także premierę telefonu wydanego pod szyldem Microsoft. Zapytany przez Information Week, starszy menedżer marketingu dla Windows Phone, Greg Sullivan, odpowiedział, że firma nie zamierza przyjmować strategii Surface dla rynku smartfonów.
Choć mogłoby się to wydawać logiczne i prawdopodobne po prezentacji Surface, wydanie smartfonu własnej marki z pewnością nie będzie w smak Nokii, bliskiego partnera Microsoftu. Obecnie uważa się, że na fińskim producencie sprzętu GSM ciąży zadanie odbudowania pozycji Windows Phone na rynku telefonów. Tablet o nazwie Surface wzbudza zainteresowanie i prezentuje się atrakcyjnie, jednak wygląda na to, że marka ta zostanie zarezerwowana tylko dla urządzeń z większym ekranem.
Windows Phone 8 zintegrowany ze środowiskiem Windows 8 ma się ukazać w okresie świątecznym. Nowy ekran startowy, głęboka integracja ze Skype i wiele innych nowych funkcji sprawi, że Windows Phone 8 będzie solidną aktualizacją w stosunku do Windows Phone 7.5. Nawet, jeśli firma nie wyda przy tym własnego urządzenia marki Surface.
Źródło: Neowin