W połowie roku Microsoft oficjalnie zapowiedział otwarcie kilkudziesięciu nowych sklepów firmowych do czerwca 2013 roku. Obecnie gigant z Redmond posiada 66 placówek na terenie Stanów Zjednoczonych, jednak teraz panuje ekspansję na pozostałe rynki, z czego priorytetowym obecnie jest Europa. Jak donosi Financial Times, pierwsze rozmowy w tej sprawie już się rozpoczęły.
Na początek Microsoft planuje otworzyć sklepy w Wielkiej Brytanii, gdyż jest to jeden z większych rynków europejskich. Jedyne co obecnie powstrzymuje firmę przed podjęciem konkretnych kroków, jest czekanie na wyniki finansowe amerykańskich sklepów do końca czwartego kwartału. Biorąc jednak pod uwagę stale rosnące zainteresowanie produktami Microsoftu, otwarcie się na rynek europejski w nadchodzącym roku wydaje się już tylko kwestią czasu. Warto także zwrócić uwagę, że firma rozważa dwa typy działalności swoich placówek. Wzorem USA firmowe sklepy dzielą się na otwarte przez cały rok oraz okresowo (np. przed świętami i końcem roku). Biorąc jednak pod uwagę nieco inną mentalność na Starym Kontynencie, najprawdopodobniej pojawią się u nas sklepy otwarte przez cały rok. Póki co trudno powiedzieć, czy doczekamy się takowych w naszym kraju. Jakich z kolei produktów możemy się spodziewać w sklepach Microsoftu?
Z pewnością będzie można zaopatrzyć się w produkty z sektora hardware i software. W przeciwieństwie do choćby sklepów Apple, będzie można także zakupić urządzenia innych producentów, np. HTC lub Nokię, o ile obsługiwać będą system operacyjny Windows Phone. Znajdziemy tu także rozmaite konsole, a w przyszłości również Xbox TV oraz dedykowane tablety.
Źródło: Financial Times