Miliony sześcianów, z których można zbudować własny świat trafią wreszcie do Chińskiej Republiki Ludowej. Komunistyczny reżim z kapitalistyczną twarzą skinął gigantyczną głową na znak zgody, a Microsoft zyskał jednego dnia półtora miliarda potencjalnych klientów.
Gigant z Redmond podpisał umowę z NetEase, chińską firmą z Hangzhou, pionierem usług internetowych w Państwie Środka. Wybór partnera nie był przypadkowy. Do NetEase należą najbardziej znane i najdłużej działające gry online w Chinach, m.in. Fantasy Westward Journey II i New Westward Journey Online II, a także inne bardzo udane gry, np. Tianxia III, Heroes of Tang Dynasty Zero i Ghost II.
To właśnie dzięki NetEast amerykański Blizzard uruchomił w Chinach World of Warcraft, Hearthstone: Heroes of Warcraft, StarCraft II i Diablo III: Reapers of Souls.
Licencja Minecraft będzie dotyczyć dwóch wersji – na urządzenia mobilne oraz komputery PC. Co ciekawe, Mojang stworzy specjalną wersję Minecrafta przeznaczoną na rynek chiński.
Nie wiadomo, jak duże będą zmiany względem oryginalnej wersji. Czyżby możliwość swobodnego kreowania własnych światów przez obywateli Chińskiej Republiki Ludowej nie do końca spodobała się reżimowym władzom?
Minecraft to bardzo nietypowa gra, która dzięki swej oryginalności stała się klasą samą w sobie, wyznaczając nowe trendy i już na początku swej drogi, uznana została za kultową.
Ponad 100 milionów zarejestrowanych graczy codziennie tworzy kulturalny fenom gry, ale wkrótce, kiedy dołączą do międzynarodowej społeczności, to Chińczycy mogą stać się główną nacją w grze. Microsoft jeszcze nie zdradza terminu premiery Minecrafta w Chinach.
Źródło: Instalki