Internet Explorer ma długą drogę do przebycia

Internet Explorer 10 dla Windows 7 został udostępniony pod koniec lutego bieżącego roku. Dziesiąta edycja IE trafiła na komputery z Windows 8 kilka miesięcy wcześniej. Microsoft angażuje spore środki w reklamę nowej przeglądarki, kampania promocyjna emitowana jest między innymi w telewizji. Najnowsze statystyki wskazują, że amerykański gigant ma jeszcze dużo do zrobienia – w marcu z IE10 korzystało 2,93 procent internautów na całym świecie.

Statystyki może nie wyglądają zachwycająco ale i tak widać duży progres w porównaniu z poprzednim miesiącem. W lutym Internet Explorer 10 miał zaledwie 1,57 procent rynku. Wśród przeglądarek z rodziny IE króluje wersja 8 z udziałem 23,23 procent. Na kolejnym miejscu znajduje się “dziewiątka” – 20,62 procent.

Internet Explorer wciąż dominuje w ujęciu globalnym. Statystyki bez rozróżnienia na poszczególne wersje dają produktowi Microsoftu aż 55,83 procent rynku. Numerem dwa jest Firefox, produkt Mozilli miał w marcu 20,21 procent. Podium zamyka Google Chrome z udziałami na poziomie 16,45%. Jest to wzrost o 0,18% w stosunku do lutego. Kolejne przeglądarki dzieli przepaść od liderów. Safari od Apple nieco straciła uzyskując 5,31% udziałów. Również Opera traci, obecnie jej zasięg wynosi 1,74%.

Net Applications - Marzec 2013

Przytoczone statystyki pochodzą z badania firmy Net Applications.

Źródło: Neowin.net

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *