Wiele osób kwestionuje wypuszczenie Windows RT, jednak nie przeszkadza to Microsoftowi w zdobyciu całkiem sporego – jak na debiutanta – udziału na rynku tabletów. Według raportu opublikowanego przez Strategy Analytics, system operacyjny firmy z Redmond zasilał dokładnie 7,5% wszystkich wyprodukowanych urządzeń w pierwszym kwartale 2013 roku.
Do sklepów trafiły ponad 3 miliony tabletów napędzanych Windowsem. Jest to całkiem niezły wynik, jeżeli weźmiemy pod uwagę premierę systemu, która miała miejsce 26 października. 7,5% udziału w rynku tabletów dobrze rokuje na przyszłość. Tymczasem prym wiedzie Apple ze swoim iOS-em, trzymając w ręku aż 48,2% wszystkich udziałów. Drugie miejsce piastuje oczywiście Android, z wynikiem oscylującym wokół 43,4%.
Wiele wody musi jeszcze upłynąć w Wiśle, aby Microsoft zaczął się poważnie liczyć w tabletowej wojnie. Jednakże aktualne wyniki są obiecujące. Wśród największych mankamentów mobilnego Windowsa najczęściej wymienia się brak wsparcia dla najważniejszych aplikacji. A skoro nie ma aplikacji, to i klientów od razu mniej.
Źródło: Strategy Analytics, Neowin