Microsoft nie tylko skupił się ostatnio na rozwijaniu nowego systemu operacyjnego Windows 8, ale również na tzw. Blitz marketing, czyli kampanii reklamowej, której zadaniem jest uświadomienie szerokiemu gronu konsumentów, że nowy Windows jest już dostępny. Na razie jednak według badania przeprowadzonego przez Associated Press i Gfk, kampania nie przynosi należytych skutków – obecnie ponad połowa użytkowników komputerów nawet nie słyszała o Windows 8.
52 procent spośród 1200 respondentów w Stanach Zjednoczonych powiedziało, że nie wie nic o wydaniu Windows 8, a 61 procent z nich przyznało: “słyszałem o tym, ale nie dotyczy mnie to”. Wyniki badania są co najmniej zastanawiające. Stany Zjednoczone były areną intensywnej kampanii marketingowej, co więcej, firma Microsoft wydała w zeszłym tygodniu podczas konferencji prasowej w Nowym Jorku tablet Surface z Windows 8, po zakup którego stało w kolejce na Times Square tysiące ludzi.
Budżet marketingowy Microsoftu dla Windows 8 wynosi 1,8 mld USD, ponieważ firma chce wygenerować ogromną liczbę wyświetleń reklamy w Stanach Zjednoczonych. Kampania wykorzystuje billboardy, TV, radio i reklamy online. Prognozy sugerują nawet 5 wyświetleń reklamy dla każdego Amerykanina.
Celem kampanii jest zachęta do porzucenia starych (czytaj: niebezpiecznych) systemów i wybór nowego sprzętu z Windows 8. Jednak wielu użytkowników wyraziło swoje przywiązanie do systemu Windows XP. Użytkownicy ci twierdzą, że będą korzystać z tej wersji Windows aż Microsoft zaoferuje system bardziej przyjazny dla użytkownika.
Źródło: Heise