Nieczęsto media publikują dane dotyczące sprzedaży konsol w Polsce. I choć nie pojawiły się konkretne dane liczbowe, to jednak informacje nastrajają optymistycznie – z roku na rok Polacy coraz bardziej interesują się rynkiem konsol, co w przyszłości może pomóc w szybszym dostępie do dodatkowych usług, które najczęściej w naszym kraju są nieaktywne.
Jak wynika z badań firmy Gfk Polonia opublikowanych przez serwis Forsal, w okresie od stycznia do końca lutego bieżącego roku Polacy kupili aż o 30% więcej konsol niż w analogicznym okresie sprzed roku. Niemały wpływ na taką sytuację ma pojawienie się na rynku PlayStation 4, choć trend ten powinien utrzymywać się jeszcze przez kolejne miesiące, ze względu na nadchodzącą premierę Xbox One.
W omawianym okresie zdecydowany prym wiodły urządzenia Sony, które kupiło 62% klientów. Z kolei tylko w lutym konsole PlayStation 3 oraz PlayStation 4 posiadały aż 70% udziałów na polskim rynku. Warto dodać, że 40% z tej grupy to osoby, które dotychczas nie posiadały żadnej konsoli, co świadczy o stale powiększającym się środowisku graczy. W sektorze RTV jest to również jedna z nielicznych kategorii, które z roku na rok uzyskują lepszą sprzedaż.
Źródło: Forsal