Microsoft Edge z wbudowaną funkcją blokowania reklam

Microsoft Edge

Microsoft szykuje spore zmiany w przeglądarce Edge. Oprogramowanie otrzyma natywną funkcję blokowania reklam. Dzięki temu użytkownik nie będzie musiał instalować żadnego rozszerzenia, by pozbyć się treści marketingowych. Podobne rozwiązanie jako pierwsza wprowadziła Opera.

Pojawią się także zaawansowane funkcje związane z kartami. Użytkownik będzie je mógł przypinać, jak również segregować. Większe możliwości modyfikacji zadebiutują w przypadku ekranu startowego, na którym wyświetlane są wiadomości ze świata.

Microsoft stara się także zaoferować większy poziom zabezpieczeń. Flash Player będzie uruchamiany w osobnym procesie przeglądarki, dzięki czemu zmniejszy się ilość zagrożeń wykorzystujących luki tej technologii. Warto zaznaczyć, że Flash Player już teraz można całkowicie wyłączyć.

Powróci także funkcja znana z Internet Explorera, która umożliwia na ekranach dotykowych wykonywanie polecenia „Wstecz” i „Dalej” prostymi przeciągnięciami palca.

Microsoft stara się również dodawać do przeglądarki coraz więcej rozszerzeń. Pierwsze już niedługo powinny pojawić się w wersji testowej. Będzie to m.in. AdBlock Plus. Kolejne będą dodawane sukcesywnie, by w momencie premiery dużej aktualizacji użytkownik miał w czym wybierać.

Wszystkie te zmiany zadebiutują wraz z aktualizacją Anniversary Update, która zostanie udostępniona posiadaczom systemu Windows 10 w okresie letnim. Dokładna data premiery nie jest jeszcze znana.

Źródło: Instalki

Podziel się:
  • Wykop
  • Twitter
  • Gwar
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • MySpace
  • del.icio.us
  • Facebook
  • RSS

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *