Microsoft szczegółowo opisuje procesor konsoli Xbox One

Konsola Xbox One została zaprezentowana w maju, na specjalnie w tym celu zorganizowanej konferencji. Od tamtego czasu dowiedzieliśmy się wielu interesujących rzeczy na jej temat. Im bliżej premiery, tym chętniej przedstawiane są nam kolejne szczegóły. Tym razem Microsoft dokładnie omówił budowę procesora, który będzie sercem Xbox One.

Chipset wykorzystany w Xbox One zawiera jednocześnie procesor oraz układ graficzny. Jego wielkość wynosi 363 milimetry kwadratowe, co wydaje się być małą liczbą, jednakże w przypadku chipu trzeba przyznać, że rozmiar jest znaczący. Taka wielkość niesie ze sobą niebezpieczeństwo – im większy jest układ, tym bardziej podatny na wszelkiego rodzaju uszkodzenia. Microsoft uspokaja jednak, że opracował specjalną technologię, która pozwala wyłączyć niedziałający element bez wpływu na pozostałą część. Dzięki temu użytkownicy mogą spać spokojnie i nie obawiać się legendarnego już RRoD.

Jak już wiemy, Xbox One będzie posiadał 8-rdzeniowy procesor AMD działający w strukturze 64-bitowej. Ponadto układ graficzny zostanie wyposażony w 15 procesorów, które będą odpowiedzialne za przetwarzanie wszelkiego rodzaju efektów wizualnych oraz obliczeń fizycznych. Informacje w układzie będą przesyłane z prędkością osiągającą 200 GB/s.

Chipset jest produkowany przez jedną z tajwańskich firm w procesie 28 nm. Układ będzie posiadał 47 MB własnej pamięci.

Przypominamy, że Xbox One zostanie wyposażony w 8 GB pamięci RAM, napęd Blu-ray oraz dysk twardy o pojemności 500 GB.

Źródło: Venture Beat

Podziel się:
  • Wykop
  • Twitter
  • Gwar
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • MySpace
  • del.icio.us
  • Facebook
  • RSS

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *