Granie w chmurze bez obciążania własnego komputera już kilka lat temu próbowało przebić się do świadomości graczy, między innymi za sprawą usługi OnLive. Niestety technologia ta nie stała się zbyt popularna, głównie przez duże opóźnienia, jakie występowały podczas rozgrywki. Microsoft ma jednak technologię, która rozwiąże ten problem i wykorzysta ją do… uruchamiania gier z Xboxa w przeglądarce internetowej.
Neowin powołując się na własne źródła donosi, że Microsoft pracuje nad strumieniowaniem gier z Xboxa i uruchamianiem ich bezpośrednio w przeglądarce internetowej. Największym problemem tego segmentu rozrywki jest oczywiście opóźnienie wywołane koniecznością przesyłania dużych pakietów danych przez internet, jednak Microsoft zdaje się mieć rozwiązanie tego defektu.
Według osób, które miały już styczność z nową technologią, opóźnienie zostało niemal całkowicie wyeliminowane, a gry działają w okolicach 60 klatek na sekundę, zupełnie jakby były uruchamiane bezpośrednio na posiadanej konsoli.
Co ciekawe, gry w przeglądarce będą pochodzić zarówno z Xboxa 360, jak i nowego Xboxa One. Neowin podaje, że emulowane są nie tylko same gry, ale również dashboard konsoli. Całość działa zarówno w przeglądarce Internet Explorer, jak i każdej innej, np. Google Chrome.
Projekt jest oczywiście we wczesnej fazie i nie wiadomo, czy kiedykolwiek ujrzy światło dzienne. Microsoft musi się zmierzyć nie tylko z problemami natury technicznej, ale również prawnej. Udostępnianie gier z Xboxa w przeglądarce mogłoby się bowiem przyczynić do zmniejszenia sprzedaży tytułów PC niektórych deweloperów.
Źródło: Neowin