Microsoft wciąż nie wprowadził obsługi rozszerzeń w swojej przeglądarce Edge, która zadebiutowała wraz z Windows 10. Nie przeszkadza to firmie z Redmond w tworzeniu dodatków dla innych przeglądarek. Tak właśnie się stało.
Nowe rozszerzenie dla Chrome ułatwia zarządzanie dokumentami pakietu Office bezpośrednio z okna przeglądarki. Po zainstalowaniu dodatku noszącego nazwę “Office Online” w prawym górnym rogu Chrome pojawi się ikonka umożliwiająca tworzenie nowych dokumentów czy przeglądanie już istniejących.
Rozszerzenie obsługuje pliki Word, Excel, PowerPoint, OneNote czy Sway Online przechowywane w usłudze OneDrive. Menu rozwijane po kliknięciu w ikonkę domyślnie pokazuje ostatnio utworzone pliki, można również otworzyć wskazany dokument z dysku (zostanie przesłany do Office Online) lub otworzyć wskazany plik z zasobów OneDrive.
Rozszerzenie można zainstalować za darmo z Chrome Web Store. Przypominamy, że usługa Office Online jest bezpłatna (w ograniczonej wersji), podobnie jak OneDrive, więc narzędzia od Microsoftu mogą okazać się doskonałym sposobem na zastąpienie stacjonarnego pakietu biurowego.
Źródło: techcrunch.com