Granie w chmurze to kwestia, która poruszana jest przez coraz większą liczbę firm technologicznych. O zagadnieniu wspomina się praktycznie na każdej branżowej konferencji, jednak tym razem stanowisko w sprawie zajął Microsoft. Amerykański gigant wie, że rozwój usług chmurowych może się opłacić w przyszłości – producent podjął także specjalne kroki, aby wyprzedzić konkurencję.
Microsoft powołał do działania specjalny zespół, który zajmie się rozwojem chmury w kontekście przeznaczenia jej dla programistów oraz graczy. Praca zespołu ma skupiać się na dostosowaniu infrastruktury oraz stworzeniu pomysłów, które pozwolą na strumieniowanie gier bezpośrednio z serwerów Microsoftu do użytkowników. Osoba odpowiedzialna za wspomniany zespół, to Kareem Choudhry – pracownik Microsoftu, który w przeszłości rozwijał między innymi Outlooka, DirectX czy konsolę Xbox.
Bardzo możliwe, że już na przestrzeni następnych lat, Microsoft zdecyduje się zaoferować nam zupełnie nowe możliwości, które zostaną podpięte do usługi abonamentowej Xbox Game Pass. Firma szuka sposobu na to, aby udostępnić treści wszystkim użytkownikom, którzy będą nimi zainteresowani – bez względu na to, z jakiego urządzenia będą korzystać.
Nie pozostaje więc nic innego, jak tylko obserwować całą sytuację. Zapewne jeszcze w tym roku dowiemy się więcej na temat przyszłości grania w chmurze – przynajmniej ze strony Microsoftu.
Źródło: Instalki