Pod koniec listopada informowaliśmy, że sprzedano 40 milionów licencji systemu Windows 8. Od tamtej pory Microsoft jednak milczy w sprawie bardziej szczegółowych statystyk sprzedaży. Sceptycy uważają, że podyktowane jest to słabszym niż zakładano zainteresowaniem oraz wciąż niesłabnącą popularnością Windows 7. Podobnego zdania jest japoński koncern Fujitsu, który przyczynę słabej sprzedaży swoich najnowszych komputerów upatruje w pojawieniu się systemu Windows 8.
Do zakończenia roku fiskalnego, a więc 31 marca 2013 roku, Fujitsu według wcześniejszych zapowiedzi miało sprzedać 7 mln komputerów wyposażonych w najnowszy system Microsoftu. Obecnie jednak obniżono poprzeczkę do 6 mln. Prezes Masami Yamamoto jako jedną z głównych przyczyn podaje właśnie zbyt szybkie pojawienie się na rynku Windowsa 8. Ze względu na sceptyczne podejście do tak sporych zmian, część klientów woli inwestować w starsze modele, mając pewność pracy na sprawdzonych i stabilnych narzędziach.
Słabsza niż zakładano sprzedaż nie jest uwarunkowana wyłącznie nowym OS. Yamamoto wspomina również o spadku zainteresowania komputerami w Europie ze względu na kryzys ekonomiczny. Coś jednak jest na rzeczy, biorąc pod uwagę brak szczegółów sprzedaży Windowsa 8. Z pewnością jednak sytuacja unormuje się wraz z nadchodzącym rokiem, kiedy to użytkownicy bardziej przywykną do wprowadzonych nowości. Powyższa wypowiedź nie będzie miała większego związku z supportem nowego systemu przez Fujitsu. Firma jako pierwsza zapowiedziała bowiem wypuszczenie m.in. nowego tabletu na bazie ‘ósemki’.
Źródło: Bloomberg