Jednym z najważniejszych aspektów odpowiedzialnych za sukces firmy Apple w ostatnich latach jest budowa silnej społeczności użytkowników, skupionych w dużej mierze wokół sklepów z urządzeniami tej firmy. Wydaje się, że Microsoft dostrzegł ich potencjał i postanowił również podążać taką samą drogą. Dla firmy z Redmond 2013 rok stał będzie poniekąd pod znakiem otwarć nowych sklepów.
Już na początku 2013 roku firma Microsoft planuje otworzyć kolejne sklepy Microsoft Store – w San Antonia, Miami, Beachwood, San Francisco, Salt Lake City i St Louis. Dołączą one do dotychczasowych lokalizacji w całych Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
Póki co niewiele wskazuje jednak na to, że Microsoft postawi na agresywną ekspansję Microsoft Stores w krajach spoza Ameryki Północnej. Firma wyznaje zasadę spokojnego rozwoju.
W Microsoft Store użytkownicy mogą kupić nie tylko produkty Microsoftu, ale również te, które wykorzystują jego oprogramowanie. Ich budowa jest bardzo zbliżona do Apple Store’ów.
Źródło: TNW