Pomimo nadchodzących wielkimi krokami konsol nowej generacji, walka o podium wśród konsol Wii, Xbox 360 i PlayStation 3 trwa nadal. O ile Wii jest już poza zasięgiem (różnica o ponad 25 mln sprzedanych sztuk więcej względem konkurencji), tak X360 i PS3 notują sprzedaż na podobnym poziomie. Dotychczas konsola Microsoftu zajmowała pewne drugie miejsce (z jednym wyjątkiem trwającym miesiąc), jednak w końcu Sony dopięło swego i znalazło się na drugiej pozycji.
Na dzień dzisiejszy Sony sprzedało na całym świecie 77 mln konsol. Jest to zatem wynik o milion lepszy od Microsoftu i wszystko wskazuje na to, przewaga PS3 w kolejnych tygodniach będzie rosła. Skąd tak nagły zwrot akcji? Przede wszystkim warunki dyktuje rynek europejski, na którym nie tylko największym zainteresowaniem cieszy się konsola Sony, co ogólnie popyt na sprzęt jest największy. Co tydzień sprzedaje się u nas ok 120-130 tys PS3. Drugi największy rynek dla konkurencji w postaci Stanów Zjednoczonych w tym samym okresie notuje sprzedaż na poziomie 70-80 tys. konsol X360. Kolejnym kluczowym powodem jest usługa Playstation Plus. W ciągu ostatnich miesięcy użytkownicy otrzymali w ramach subskrypcji sporą ilość darmowych gier z najwyższej półki, czego ciężko oczekiwać u konkurencji.
Dla Sony jest to o tyle dobra wiadomość, że nie będzie dźwigać łatki “największego przegranego” tej generacji w sektorze konsol. Biorąc pod uwagę zdecydowaną dominację w czasach Playstation i Playstation 2, drugie miejsce w dobie tak wyrównanego starcia wydaje się dobrą pozycją.
Źródło: IDC