W grudniu internetowa platforma reklamowa AdDuplex opublikowała dane sieci reklamowej, zgodnie z którymi wśród urządzeń z Microsoft Windows w wersji RT lub 8 zdecydowanie przoduje tablet Surface. Wczoraj sieć AdDuplex ponownie zaprezentowała wyniki, tym razem dla pierwszej połowy stycznia. Okazuje się, że Surface nie dość, że nadal prowadzi wśród urządzeń z nowym Windowsem, to jeszcze powiększył swój udział.
W grudniu, tablet Surface stanowił 6% wszystkich urządzeń z najnowszym Windowsem, natomiast w styczniu wynik ten poprawił się o 1,6 punktu. Za powód tego stanu rzeczy podaje się coraz lepsze wyniki w sprzedaży detalicznej, na przykład w Best Buy. Statystyki AdDuplex pochodzą z danych zebranych przez 112 aplikacji Windows Store w okresie od 1 do 14 stycznia.
Ile komputerów liczyła sobie grupa zbadana przez AdDuplex? Sieć zidentyfikowała w styczniu 7400 komputerów z Windows 8 i Windows RT. W grudniu grupa ta liczyła 5500 jednostek, natomiast w listopadzie zaledwie 3000. To niewiele. Niewiele też wskazuje na to, byśmy mieli się spodziewać w najbliższym czasie spektakularnego wzrostu. Aktualizacje do Windows 8 nadal pojawiają się w stałym tempie.
HP ma zdecydowanie największy ogólny udział w rynku urządzeń z systemem Windows 8. Udział ten liczy 23 procent. Asus remisuje z firmą Dell – obie firmy zajmuą drugie miejsce z 10-procentowym udziałem. Acer jest trzeci (9%), a Toshiba czwarta (8%).
Źródło: Neowin