Od dłuższego czasu Microsoft koncentruje się na rozwoju marki Xbox nie tylko na płaszczyźnie gier. Wiążą się z nią również inne usługi takie jak Xbox Music czy chęć stworzenia z konsoli Xbox 360 I jego następcy centrum domowej rozrywki. Firma z Redmond na tyle poważnie potraktowała swoją flagową markę, że postanowiła zrezygnować z Mediaroom, którą przejął Ericsson.
W dniu dzisiejszym pojawiło się oficjalne oświadczenie, w którym Microsoft oznajmił sprzedaż platformy IPTV firmie Ericsson. Powodem jest chęć koncentracji na treściach multimedialnych dostarczanych dla konsol firmy (X360 oraz Xbox 720). Z drugiej strony Ericsson od dłuższego czasu interesował się przejęciem Mediaroom, które na dzień dzisiejszy zasila ponad 22 mln set-top boxów.
Liczba wydaje się spora, jednak jeśli wziąć pod uwagę 76 mln użytkowników konsoli Xbox 360 oraz 46 mln użytkowników Xbox Live, sprzedaż ze strony Microsoftu wydaje się naturalnym posunięciem. Ericsson nie ogłosił jeszcze swoich planów w związku z rozwojem Mediaroom, jednak zapowiada sporą inwestycję w swój nowy produkt.
Źródło: Technet