Microsoft uruchomił właśnie własną wersję serwisu crowdfundingowego, skierowanego do uczniów. Można na niej założyć własną kampanię i zbierać fundusze na nowy komputer wśród znajomych. Dodatkową zachętą ma być wkład Microsoftu w każdą inwestycję.
Kiedy byłem dzieckiem, marzyłem o posiadaniu własnego Gameboya. Takie były wtedy czasy. Teraz świat poszedł do przodu, zmieniły się urządzenia, ale jedno pozostało to samo – konsumpcyjne pragnienia dzieci i młodzieży. Microsoft zdaje sobie sprawę, że nie każdy młody człowiek ma możliwość posiadania swojego własnego komputera, na którym mógłby wykonywać ważne zadania domowe.
Dlatego też w Stanach Zjednoczonych wystartowała właśnie bardzo ciekawa akcja, która zdaje się być efektem popularności stron crowdfundingowych (pozwalają one na zbieranie pieniędzy wśród internautów na różne cele i nowe produkty). Od teraz każdy uczeń collegu może zarejestrować się w witrynie Chip In, wybrać swój wymarzony komputer PC z listy dostępnych, a następnie uruchomić własną kampanię, w której zbierane będą pieniądze na jego zakup. Dodatkową zachętą ma być fakt, iż tuż po rozpoczęciu zbierania pieniędzy, na koncie młodych użytkowników pojawi się donacja od Microsoftu, w wysokości 10 procent wartości wybranego sprzętu.
Uczeń może prosić o wsparcie celu wśród swoich znajomych czy rodziny. Po osiągnięciu wymaganej kwoty, witryna generuje specjalny kupon, który można zrealizować w sklepie internetowym Microsoft Store. Do każdego komputera dodatkowo dokładany będzie Office 365 University w wersji na cztery lata.
Aby móc skorzystać z promocji, trzeba być uczniem collegu i posiadać adres mailowy w domenie .edu lub międzynarodowy identyfikator ISIC. Oferta jest ograniczona czasowo i potrwa do 1 września.
Źródło: Mashable