„Jeden, by wszystkimi rządzić. Jeden, by wszystkie odnaleźć”… Słynna sentencja z Władcy Pierścieni idealnie pasuje do polityki Microsoftu dotyczącej nowego systemu operacyjnego. W sieci pojawiła się świeża reklama, która informuje nas, że nie potrzebujemy niczego innego, jak Windowsa, by otrzymać ujednolicone doświadczenie na różnych urządzeniach, poczynając od komputerów osobistych, poprzez tablety, a na smartfonach kończąc.
Czy rzeczywiście tak jest, nie mnie już oceniać. W końcu operowanie 4-calowym smartfonem różni się trochę od obsługi pełnoprawnego komputera. Mimo wszystko Microsoft na nowym spocie reklamowych chce nas przekonać, że Windows to najlepszy wybór dla urządzeń każdego rodzaju.
Na filmiku pojawiają się również inne usługi giganta z Redmond – wyszukiwarka Bing, przeglądarka Internet Explorer („pierwsza na świecie przygotowana z myślą o ekranach dotykowych”), Skype, SkyDrive czy Xbox. Przesłanie jest bardzo proste – Microsoft daje nam środowisko, które w zupełności wystarczy do każdej wykonywanej przez nas czynności – niezależnie czy jest to praca, czy też rozrywka.
Tylko czy taka kampania marketingowa ma szansę odnieść sukces?
Źródło: YouTube, Microsoft