Rok 2011 przyniósł spadek zadowolenie użytkowników oprogramowania Microsoft. Computerworld.com donosi, że według nowych badań American Customer Satisfaction Index, oprogramowanie Microsoft zebrało w zeszłym roku 75 punktów. Dwa lata temu zadowolenie klientów Microsoftu oceniono na 78 punktów.
David VanAmburg, dyrektor ACSI, powiedział, że spadek satysfakcji nie był związany z jakimś szczególnym przypadkiem, ale raczej wiązał się z ogólnym wzrostem zainteresowania sprzętem i aplikacjami mobilnymi. VanAmburg poczynił także słuszne spostrzeżenie: “mobilne środowisko zmienia myślenie ludzi o tradycyjnym oprogramowaniu.” Jego zdaniem, aplikacje o interesujących funkcjonalnościach, które kosztują w app storach 2 zł, są “świeższe i fajniejsze” niż tradycyjne oprogramowanie, za które trzeba płacić o wiele więcej.
Choć w bieżącym badaniu, Microsoft zanotował spadek, nie jest to najsłabszy wynik firmy w dziejach badań ASCI. W 2008 roku zadowolenie z oprogramowania Microsoftu wyniosło zaledwie 69 punktów. Oczywiście, był to okres, gdy klienci mieli do czynienia z systemem Windows Vista.
Nie tylko Microsoft zaliczył niewielki spadek w wynikach badań ASCI. Inni producenci oprogramowania komputerowego, jak Adobe i Symantec także stracili dwa punkty, osiągając w roku 2011 wynik 77 punktów.
Źródło: Neowin