Współzałożyciel Facebooka, Mark Zuckerberg ogłosił w środę dodanie nowych funkcji do wyszukiwarki Bing. Dzięki nim wyniki wyszukiwania Bing’a zostaną wzbogacone o dane z największego na świecie portalu społecznościowego.
Jak to działa? Zgodnie z opisem podanym przez Microsoft, dobrym przykładem może być poszukiwanie interesującego filmu do obejrzenia w internecie. Normalnie wpisujesz hasło do wyszukiwarki i jest szansa, że akurat wynik wyszukiwania trafi w Twoje gusta. Wzbogacona o funkcję „błyskawicznej personalizacji” wyszukiwarka Bing na podstawie danych z Facebooka (Grupy, Lubię to itp.), zasugeruje filmy, które będą bliżej Twoich preferencji. Oprócz tego będzie można dodać możliwość wysyłania wiadomości i powiadomień o znajomości na Facebooka za pomocą wyszukiwarki internetowej. Nowe funkcje w Bing zostaną uruchomione w środę.
Użytkownicy wyszukiwarki Microsoftu otrzymają komunikat wyjaśniający działanie nowych funkcji, a także pytanie, czy chcą przekazywać swoje dane z Facebooka wyszukiwarce. Osoby chętne do przetestowania nowej funkcji, będą musiały być zalogowane na portalu społecznościowym.
Partnerstwo obu firm ma głęboki sens, ponieważ obie mają wspólnego konkurenta. Microsoft jest przeciwnikiem Google w kontekście wyszukiwania i usług internetowych. Facebook to z kolei konkurent w sferze social media. Facebook coraz częściej staje się ulubioną stroną wielu ludzi, a Google jako tradycyjna wyszukiwarka staje się coraz mniej atrakcyjna. Z tego powodu Google coraz bardziej eksperymentuje z innowacjami w sferze społecznościowej – przykładem może być Buzz.
Źródło: PCWorld, YouTube