Microsoft i Alibaba = nowa chińska wyszukiwarka

Microsoft wraz z chińską firmą z branży e-commerce, Alibaba Group, testuje nową usługę wyszukiwania, która może zaoferować chińskim użytkownikom alternatywę dla głównego gracza, Baidu. Nowy produkt może być również poważną konkurencją dla Google.

Beta nowej wyszukiwarki Etao pojawiła się w poprzedni weekend. Powstała z połączenia wyszukiwarki Alibaba oraz z chińskojęzycznej wersji wyszukiwarki Bing. Etao łączy dotychczasowe strony Alibaby: Alibaba.com i Taobao.com kierując także do sklepu online chińskiej spółki.

Jak twierdzi Wall Street Journal, Taobao jest największym e-commerce w Chinach obsługując 75 procent wszystkich transakcji w branży w drugim kwartale tego roku. Firma spodziewa się podwojenia obrotów i zamierza osiągnąć sumę 400 miliardów juanów (60 mld euro) w tym roku. Z drugiej strony, warto zauważyć, że Yahoo jest właścicielem 40% udziałów w Alibabie i posiada na tamtejszym rynku własną wyszukiwarkę. Nowe przedsięwzięcie może zatem służyć ograniczeniu zasięgu Yahoo w Chinach kosztem wyszukiwarki Bing.

Etao ma przed sobą długą drogę. Dogonić lidera na rynku wyszukiwarek, Baidu, który ma 70% udziałów w rynku, będzie niezwykle trudno. Podobnie zresztą w przypadku Google, który mimo narażenia się chińskim władzom po rezygnacji z cenzury treści i przeprowadzce do Hongkongu, nadal ma 24-procentowy udział na chińskim rynku.

źródło: news.cnet.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *