Microsoft regularnie rozwija swoją wyszukiwarkę Bing o nowe funkcje. I choć do popularności na miarę Google daleka droga, to trzeba przyznać, że pomysłów na zwrócenie uwagi nie brakuje. Ostatnim wyróżniającym się projektem był Bing for Schools. Teraz z kolei Microsoft postanowił zaprezentować nowe logo oraz pierwsze screeny z przemodelowanego interfejsu. Nie zabraknie przy tym nowych funkcji wyszukiwania.
Nowe logo, które zobaczyć można powyżej, zmienia przede wszystkim barwę z niebieskiej na żółtą, dodając przed nazwą nowy znaczek, pełniący funkcję skrótu. Czy nowy projekt logotypu jest ładniejszy lub będzie lepiej kojarzony wśród internautów to kwestia gustu i zapewne opinie w tym temacie będą podzielone. Wiadomo ponadto, że projekt powstał w oparciu o autorską czcionkę Segoe, zaś kolor wiąże się z jednym z okienek loga Microsoftu.
W kwestii zmian warto wyróżnić integrację wyników wyszukiwania z paskiem bocznym, na którym znajdują się m.in. proponowane informacje dodatkowe (np. wywiady z wyszukaną osobą), a także informacje zintegrowane z serwisów Facebook i Twitter (np. rozmowy na interesujący nas temat z tablicy naszych znajomych).
Kolejna kwestia to pojawienie się wyniku wyszukiwania jeszcze przed potwierdzeniem operacji szukania interesującego nas zagadnienia. U góry wyszukiwarki pojawi się również informacja o algorytmach wyszukiwania oraz rozróżnieniu wyników, posiadających wysoki poziom zaufania – te wyniki będą pokazywane jako pierwsze. Ponadto Microsoft obiecuje, że nowa wersja Bing będzie lepiej zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, oferując bardziej intuicyjną obsługę.
Więcej informacji o zmianach oraz dodatkowe obrazki, dostępne są na oficjalnym blogu.
Źródło: Bing Blog
1 thoughts on “Bing: nowe logo oraz zapowiedź odświeżonego interfejsu”