Google i Microsoft łączą siły przeciwko piractwu

Rzadko kiedy mam okazję pisać, że Google wraz z Microsoftem łączą siły w jakiejkolwiek sprawie. Tym razem całość rozbija się jednak o piractwo, więc można to zrozumieć. A dokładniej – o wyświetlanie reklam na stronach udostępniających nielegalne oprogramowanie.

Giganci technologiczni w kooperacji z Białym Domem podpisali specjalne porozumienie, według którego z ich sieci reklamowych znikną wpisy dotyczące stron udostępniających i sprzedających nielegalne oprogramowanie. Ponadto serwisy tego typu będą całkowicie wykluczane z reklamowego obiegu.

Na razie pakt ten dotyczy tylko terenów Stanów Zjednoczonych, jednakże w przyszłości może przenieść się również na grunt europejski. Nie wiadomo dokładnie, na jakiej zasadzie nadawane będą wykluczenia – włodarze firm zapewniają jednak, iż mają przygotowane do tego specjalne narzędzia.

Do akcji, oprócz Microsoftu i Google, przyłączyły się również takie marki, jak Yahoo i AOL.

Źródło: Whitehouse.gov

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *