Jedną z najważniejszych cech smartfonów jest możliwość instalowania na nich aplikacji stworzonych przez zewnętrznych deweloperów. Ilość aplikacji dostępnych na poszczególne platformy często decyduje o końcowych wyborach klientów. Nie dziwi zatem fakt, że Microsoft zaciekle walczy o powiększanie bazy aplikacji dostępnych w Windows Phone Marketplace. Ich ilość rośnie z miesiąca na miesiąc.
W grudniu 2011 w Windows Phone Marketplace znajdowało się w sumie 50 tysięcy aplikacji, w styczniu – 60 tysięcy. Teraz przekroczono kolejną okrągłą liczbę – użytkownicy mobilnego systemu Microsoftu mają już dostęp do ponad 70 tysięcy programów.
Liczba ta sprawia, że system może być powoli rozważany przez większą ilość użytkowników, którzy przyzwyczajeni są do aplikacji na swoich obecnych smartfonach. Nasycenie rynku sprawia bowiem, że spora większość klientów ma już jakiegoś smartfona lub przynajmniej ficzerfona i posiada na nich zestaw najbardziej przydatnych aplikacji. Ich brak w Marketplace Microsoftu może ich skutecznie zniechęcić do zakupu.
Według najnowszych danych, w mobilnym sklepie Microsoftu zarejestrowanych jest w sumie około 100 tysięcy deweloperów.
Źródło: TechCrunch