Kinect pierwotnie powstał z myślą o grach i konsoli Xbox 360. I choć jego potencjał sięga znacznie dalej, to wciąż w temacie gier nie został solidnie wykorzystany przy poważnych produkcjach. Jedną z najnowszych produkcji, które miały szansę przekonać do urządzenia zatwardziałych graczy, miał być Kinect Star Wars. Przyjęta jednak została dość chłodno, głównie z uwagi na mało precyzyjne ruchy mające symulować miecz świetlny. Dało to bodziec, do stworzenia przez firmę Sigma R&D ulepszonej wersji oprogramowania dla Kinecta. Z tą jednak różnicą, że współpracuje z Windowsem.
Jak sprawuje się nowa wersja o nazwie SigmaNIL RunTime? Póki co światło dzienne ujrzała wersja demo, jednak testerzy zgodnie twierdzą, że jest bardziej precyzyjna niż wersja, która znalazła się w konsolowym Kinect Star Wars. Dzięki zainstalowaniu bardziej precyzyjnych sensorów, urządzenie odczytuje nie tylko dokładniej nasze ruchy dłoni, lecz także poszczególnych palców. Mało tego, możemy także przy użyciu określonych zachowań przerzucać miecz z jednej ręki do drugiej. Wprowadzenie zmian pozwala na bardziej intuicyjne, a przy tym precyzyjne symulowanie miecza świetlnego, co powinno szczególnie zadowolić wszystkich miłośników uniwersum Star Wars.
Sigma R&D zapowiedziała już, że swoją technologie zamierza użyć nie tylko w grach. Można przy jej pomocy na przykład odczytywać ruchy palców, które wypisują określone litery, by następnie zostały wyświetlone na ekranie. SigmaNIL RunTime trafi do deweloperów jesienią tego roku, póki co nie podano jeszcze jej ceny.
Źródło: Neowin