Microsoft stara się pokazać użytkownikom, a w szczególności nabywcom reklam, że wyświetlanie reklam banerowych wewnątrz aplikacji dla systemu Windows 8 jest akceptowane przez użytkowników, a same reklamy są skuteczne. Dziś zespół Microsoft Advertising poinformował o wynikach nowego badania przeprowadzonego przez firmę Nielsen.
W badaniu nie tylko zadawano pytania na temat reklam, ale także zbadano aktywność mózgu osób, które je oglądały. Badania przeprowadzono z wykorzystaniem metody NeuroFocus, która śledzi elektroencefalogram (EEG) oraz eyetracking, czyli ruchy oczu spoglądających na baner reklamowy.
Natasha Hritzuk, szef zespołu ds badań konsumenta globalnego, opowiada o wynikach badań NeuroFocus Nielsen:
Najbardziej interesującym wynikiem z mojego punktu widzenia jest to, że w przypadku marek reklamowanych w aplikacjach Windows 8 wystąpił tzw. efekt halo. [Oznacza to, że – red.] reklama na Windows 8 wpływa na postrzeganie, że reklamowane marki są bardziej interesujące, innowacyjne i atrakcyjne, ponieważ są prezentowane w nowej, interesującej platformie reklamy. Unikalne podejście do projektowania systemu Windows 8, który sprawia, że aplikacja “wciąga”, a jednocześnie jest nieinwazyjna to kluczowy czynnik, który [wpływa na pozytywne postrzeganie reklam – red.].
Kwestia reklam in-app w wielu aplikacjach dla systemu Windows 8 to temat kontrowersyjny już od początku 2012 roku, kiedy to wspomniane reklamy zostały wprowadzone. Niektórzy użytkownicy twierdzą, że wprowadzenie reklam wewnątrz aplikacji zaburza skupienie uwagi podczas korzystania z aplikacji. Również deweloperzy aplikacji systemu Windows 8, którzy używają reklam w aplikacjach narzekali na ich formę.
Źródło: Neowin, Microsoft