Microsoft BPOS czyli biznes w chmurach

Na początku marca tego roku, podczas wykładu na Uniwersytecie Stanu Waszyngton Steve Ballmer zapowiedział wprowadzenie przez Microsoft usług opartych na hostingu oprogramowania zwiększającego wydajność pracy firm.

Teraz przyszła kolej na realizację tej strategii. Usługi są już dostępne w Stanach Zjednoczonych i krajach Europy Zachodniej. Polska i inne rynki Europy Środkowowschodniej dołączą do nich 12 kwietnia.

Microsoft Business Productivity Online Standard Suite (BPOS) jest pierwszym elementem strategii przechodzenia z oprogramowaniem do środowiska wirtualnego, całkowicie opartego na chmurze. Rozwiązania online, dostępne o każdej porze i w każdym miejscu na świecie, to nie tylko olbrzymie oszczędności po stronie klientów usługi, ale także doskonałe narzędzie zwiększające efektywność biznesową.

Już 12 kwietnia chmura Microsoft nad polskimi przedsiębiorstwami obejmie cztery produkty: Exchange Online, umożliwiający pracownikom dostęp do wolnej od spamu i wirusów poczty, kalendarzy i kontaktów; SharePoint Online, pozwalający na współużytkowanie dokumentów, danych, kontaktów, kalendarzy i zadań w pojedynczej lokalizacji; Live Meeting, umożliwiający organizację spotkań w czasie rzeczywistym z pełnym przepływem danych, obrazu i dźwięku; Office Communications Online, zapewniający komunikację pomiędzy pracownikami w firmie oraz transfer plików.

Usługi te będą dostępne zdalnie z wszystkich komputerów nimi objętych. Dodatkowo, Exchange Online umożliwia pełną integrację z urządzeniami mobilnymi pracującymi na systemie Windows Mobile 6 lub wyższym. Umieszczenie tych platform w chmurze powoduje, że po stronie klientów usługi nie ma potrzeby ich zakupu, instalowania oraz szkolenia personelu. Jedyny koszt to abonament dostępności do chmury. To na początek.

“W miarę korzystania z naszej oferty BPOS, firmy dostrzegą jej wpływ na redukcję kosztów działania firmy,” – powiedział Radosław Ochotny z polskiego oddziału firmy Microsoft, odpowiedzialny za rozwój platformy BPOS w Polsce. -“Koszty podróży spadną do minimum, ponieważ większość spotkań będzie można organizować w chmurze, zdalnie, nie ruszając się z biura. Spadną także koszty utrzymywania struktury informatycznej. Z drugiej strony, poprawi się komunikacja wewnętrzna w firmie, jak również efektywność korzystania z posiadanych zasobów. To z kolei ma bezpośredni związek z poprawą wydajności pracy pracowników”.

Wdrażając BPOS użytkownik decyduje, które usługi mają być dostarczane z chmury, a jakie zainstalowane lokalnie. Zapewnia to firmie dużą elastyczność i pozwala na szybkie i łatwe udostępnienie pracownikom nowych aplikacji pomagających im w codziennym wykonywaniu obowiązków.

Korzystanie z chmury wymaga zapewnienia stałego dostępu do niej. Wskaźnik bezawaryjnego działania usług online prowadzonych przez Microsoft wynosi 99,9 procent i zawsze jest gwarantowany w umowie o poziomie usług.

Więcej informacji na temat BPOS można uzyskać pod adresem microsoft.com.

Źródło: Microsoft

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *