Pojawienie się nowego logotypu firmowego z reguły symbolizuje wielkie zmiany lub chęć odświeżenia skostniałej marki. Ciężko powiedzieć, czy Microsoft zalicza się do jednego z tych typów, jednak po 25 latach firma postanowiła zmienić swoje dotychczasowe logo. Jeśli jednak przyjrzymy się uważniej dostrzeżemy, że niekoniecznie jest to zupełnie nowy powiew świeżości, co może sugerować po prostu chęć odświeżenia wizerunku pod kątem nadchodzących produktów.
Na pierwszy plan uwagę przykuwa czcionka, która już wcześniej była wykorzystywana w produktach firmowych. Nie może dziwić taki stan rzeczy, gdyż jest to font Segoe, którego właścicielem jest właśnie Microsoft. Używany jest już od wielu lat, zaś ostatnio pojawił się również w interfejsie użytkownika systemu Windows 8.
Jak mówi jeden z przedstawicieli firmy, nowe logo symbolizuje “dziedzictwo sprawdzonej jakości, a jednocześnie nowość i świeżość”. Z ciekawszych zmian warto odnotować “wyprostowane” słowo Microsoft oraz połączenie liter “F” i “T”, podobnie jak to miało miejsce wcześniej. Obecne logo jest piątym w historii firmy, zaś poprzednie, znane dotychczas, funkcjonowało najdłużej. Poniżej dla porównania prezentujemy wcześniejszą i najnowszą wersję logotypu.
Warto zwrócić uwagę na 4 mniejsze kwadraty koloru czerwonego, zielonego, niebieskiego i żółtego, które odnoszą się do najnowszych produktów takich jak Windows, Office czy Xbox. Motyw ten był już wykorzystywany w logotypie systemu operacyjnego Windows, jednak teraz kolory te tworzą kwadraty. Nowe logo będzie od teraz regularnie umieszczane na wszystkich produktach i usługach Microsoftu. Nam jako klientom pozostaje mieć nadzieję, że wraz z logiem na lepsze zmieni się również jakość proponowanych usług.
Źródło: Microsoft