Microsoft pracuje w pocie czoła nad kolejną wersją swojego pakietu biurowego. Aby dopracować go pod każdym względem, w marcu uruchomiono testy beta usługi. Dzisiaj narzędzie otrzymało kilka nowych funkcji. Pojawiła się między innymi możliwość grupowej pracy nad tekstem w Wordzie.
Office 2016 Preview dla Maca pojawił się w marcu, natomiast dwa miesiące później do testów mogły dołączyć osoby pracujące na Windowsie. Od tego czasu Microsoft poczynił sporo postępów, czego efektem są najnowsze funkcje, które właśnie pojawiły się w programie.
Jedną z najważniejszych jest możliwość grupowego pracowania nad tekstem w Wordzie. Plik wystarczy zapisać na dysku sieciowym OneDrive (w wersji biznesowej), by móc opracowywać go wraz ze znajomymi lub współpracownikami. Zmiany dokonywane przez poszczególnych użytkowników będą prezentowane w czasie rzeczywistym.
Funkcja Insights, która dotychczas była dostępna dla Outlooka i Worda, pojawiła się także w Excelu i PowerPoincie. Przypominamy, iż jest to specjalny moduł, który korzystając z wyszukiwarki Bing prezentuje informacje pochodzące z internetu. Przykładowo jeżeli nasza prezentacja będzie dotyczyć Warszawy, Insights wyświetli dodatkowe informacje na jej temat.
Ciekawą nowością jest także Tell Me. Służy ona do szybkiego odnajdywania funkcji w pakiecie Office. Zamiast szukać po menu, wystarczy wpisać, co chcemy zrobić – np. stworzyć wykres, a stosowna opcja zostanie uruchomiona.
Z mniejszych zmian warto wymienić łatwiejsze wpisywanie wzorów do dokumentów. W tym celu można się posłużyć odręcznym pismem, które następnie zostanie przetworzone na odpowiednie znaki.
Odręczne wprowadzanie wzorów matematycznych
W najnowszej aktualizacji Microsoft dodał również sześć nowych rodzajów wykresów do Excela.
Pobierz za darmo:
Office 2016 Preview – Windows
Office 2016 Preview – Mac OS X
Źródło: Microsoft