W związku z dynamiczną dystrybucją smartfonów z Windows Phone w naszym kraju można zacząć mówić wręcz o casusie “Windows Phone a sprawa polska“. Tańsze Nokie okazują się dobrym wyborem dla osób, które “przechodzą na smartfona”, czyli Microsoft przyczynia się mocno do “smartfonizacji polskich obywateli”. Okazuje się przy tym, że dystrybucja sprzętu z systemem Windows Phone nie przebiega według klucza “z Ameryki na pozostałe kontynenty”. Według danych Adduplex, wśród osób korzystających z WP, znaczny odsetek mówi w językach: włoskim, hiszpańskim, chińskim, rosyjskim.
Podobny układ sił wśród użytkowników WP występuje już od jakiegoś czasu. Znacznie chętniej niż Amerykanie po telefony z WP sięgają Europejczycy i mieszkańcy krajów nieanglojęzycznych. W Polsce – dystrybucja smartfonów z Windows Phone wynosi 16%, w Italii – 14%.
Jak widać, ponad 15% użytkowników systemu Windows Phone ustawiło na swoich telefonach język włoski. Język angielski jest najpopularniejszy – 33%, jednak statystyki rozkładają się na wiele rynków, w tym amerykański i brytyjski. Nie da się także ukryć, że wiele młodych osób korzysta w swoich telefonach z menu po angielsku, niezależnie od swojego pochodzenia. Nie powinno także nikogo dziwić trzecie miejsca języka hiszpańskiego (13%), który jest używany w wielu krajach.
Perspektywicznym dla rozwoju platformy WP jest udział języków chińskiego i rosyjskiego – odpowiednio 8 i 7%. Rynek mobilny w tych krajach rozwija się dynamicznie. Być może dzięki takiej strategii dystrybucji, Nokia za kilka lat odzyska pozycję światowego, nie amerykańskiego, lidera wśród komórkowych producentów?
Źródło: Neowin