Windows 10 posiada wbudowaną funkcję odpowiedzialną za szyfrowanie dysku twardego, dzięki czemu nasze pliki są zabezpieczone w przypadku kradzieży urządzenia czy też niepowołanego dostępu. Szyfrowanie jest domyślnie włączone we wszystkich nowych komputerach z tym systemem.
Problem polega jednak na tym, że klucz szyfrujący, który umożliwia rozszyfrowanie plików, jest przechowywany w chmurze. Dzieje się tak w momencie, gdy zalogujemy się do konta Microsoftu. Pod pewnymi względami jest to oczywiście wygodne rozwiązanie – możemy otrzymać dostęp do naszego dysku twardego w momencie, gdy coś pójdzie nie tak. Z drugiej jednak strony jesteśmy narażeni na wyciek danych. Wystarczy, że haker uzyska kontrolę nad naszym kontem Microsoftu.
Warto również zaznaczyć, że jeżeli zalogujemy się do swojego komputera korzystając ze szkolnej lub uczelnianej licencji, klucz szyfrujący zostanie wysłany na konto kontrolowane przez władze tychże.
Aby dowiedzieć się, czy nasz klucz szyfrujący jest przechowywany w chmurze, wystarczy przejść na tę stronę i zalogować się do konta powiązanego z naszym komputerem.
Klucze można oczywiście wykasować. Radzimy jednak przedtem zapisać je w bezpiecznym miejscu, np. na kartce papieru.
Jeżeli pod wskazanym linkiem nie ma żadnych kluczy, oznacza to, iż nie mamy włączonej funkcji szyfrowania dysku lub nie korzystamy z konta Microsoftu.
Źródło: Instalki