Dyrektor finansowy Microsoftu odpowiedzialny za sekcję Windowsa – Tami Reller, ujawniła wyniki sprzedaży Windows 8 od czasu jego premiery. Według statystyk, przez ponad pół roku sprzedało się 100 milionów licencji kafelkowego systemu. Przy okazji businesswoman nadmieniła, iż Windows Blue jest odpowiedzią na sugestie użytkowników.
Windows 8 zadebiutował ponad 6 miesięcy temu. Od tego czasu sprzedano 100 milionów licencji, z czego aż 60 zdążyło się rozejść do stycznia. Można zatem wywnioskować, iż machina finansowa Microsoftu pomału zaczyna zwalniać, a nowych nabywców kafelkowego systemu jest coraz mniej. Aktualnie co miesiąc sprzedaje się przeciętnie 15 milionów licencji.
Tami Reller zabrała również głoś w sprawie Windows Blue. Stwierdziła ona, iż aktualizacja ta jest wynikiem obserwowania próśb oraz sugestii użytkowników od samej premiery Windows 8. Dzięki temu możemy być pewni, iż update zawrze w sobie najważniejsze opcje, których zabrakło w „ósemce”. Przy okazji nawiązała również do sprawy przywrócenia przycisku Start – „Mamy świadomość, że wiele osób pragnie przywrócenia menu Start. Przyjęliśmy to do wiadomości. Słuchamy ich rad i próbujemy zrozumieć, czego tak naprawdę oczekują. Mogę powiedzieć, że braliśmy pod uwagę wiele opcji przed podjęciem ostatecznej decyzji, dotyczącej wyglądu naszych produktów”.
Nie dowiadujemy się zatem niczego konkretnego, oprócz wymijającej odpowiedzi i zapewnień, że Windows Blue jest tworzony w nawiązaniu do sugestii użytkowników. Prawda jest jednak taka, iż tym ostatnim najbardziej zależy na przywróceniu funkcjonalności Windows 7.
Źródło: Microsoft