Microsoft zaprezentował swoją nową rodzinę produktów z rozkładanymi ekranami. W jej skład wejdzie między innymi Surface Duo, czyli składany smartfon z systemem Android. Niektórzy postrzegają tą zapowiedź jako wywieszenie białej flagi i kapitulację przed potęgą firmy Google. Na tym ruchu zyskają jednak obie strony.
Całkiem sporo osób na świecie spodziewało się, że gigant zaprezentuje w końcu owiany tajemnicą smartfon Surface Phone, który wskrzesi mobilny system Windows. Surface Phone pojawił się jednak pod postacią Surface Duo, który stanowi dość czytelny znak, że smartfon z Windowsem nie powstanie, a przynajmniej w najbliższych latach. Zamiast tego Microsoft postanowił skorzystać z Androida i upodobnić go do nowego Windowsa 10X. Dlaczego?
Krok ten można postrzegać jako zaskakujący, ale jest posunięciem bardzo sensownym. Microsoft może korzystać z bardzo szerokiego ekosystemu aplikacji Androida, przesuwając ciężar promowania i łatania samego systemu na Google. Jednocześnie, poprzez upodabnianie Androida na swoich produktach do systemu Windows 10X gigant w pewnym sensie reklamuje także swoje rozwiązanie. Na urządzeniach instalowane będą także popularne narzędzia Microsoftu, zachęcające do integracji funkcji urządzenia z pełnoprawnym Windowsem 10. Microsoft myśli teraz przede wszystkim o popularyzowaniu swoich aplikacji i usług, takich jak Office i OneDrive. Pytanie brzmi, czy te zastąpią usługi i aplikacje Google na nowych urządzeniach?
Android na urządzeniach Microsoftu nie będzie forkiem. Oznacza to, że zapewne będą na nim preinstalowane aplikacje Google i prawdopodobnie zaistnieje konieczność logowania do usług Google. Microsoft z pewnością będzie chciał również zachęcać do synchronizowania smartfonu z kontem Microsoft. Użytkownicy mogą nie być zachwyceni takim dualizmem. Być może na mocy umowy między Microsoftem i Google sprzęt giganta z Redmond będzie pozbawiony części preinstalowanych aplikacji i usług Google? Szczegóły umowy z firmą z Mountain View są owiane tajemnicą, ale Google z pewnością zrobiło wiele, by zachęcić tak dużego gracza do korzystania ze swoich rozwiązań.
Sukces Microsoftu zależy wyłącznie od tego, czy smartfony wyposażone w podwójny ekran trafią do powszechnego użytku. Patrząc na ich obecne ceny trudno jest spodziewać się, aby zainteresował się nimi więcej niż promil wszystkich konsumentów. Obecnie urządzenia te traktowane są jako zbyteczne, drogie gadżety i przed producentami długa droga do tego, aby to zmienić.
Źródło: Instalki.pl