Havok to jeden z najbardziej popularnych silników fizycznych, który na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat wspierał takie serie gier, jak Halo, Assassin’s Creed, Destiny, Call o Duty czy Elder Scrolls. Firma odpowiedzialna za jego rozwój została właśnie przejęta przez Microsoft.
Od 2007 roku Havok należał do Intela, który zakupił go za 110 mln dolarów. Od teraz jest to własność Microsoftu Niestety obecnie nie wiadomo, ile wynosiła dokładna kwota transakcji.
Tym samym Havok dołącza do innych deweloperskich narzędzi Microsoftu związanych z grami – DirectX 12, Visual Studio czy Microsoft Azure. Oczywiście gigant z Redmond nie zaprzestanie licencjonowania Havoka zewnętrznym producentom gier. Większość topowych produkcji korzysta właśnie z tego rozwiązania.
Przejęcie Havoka prawdopodobnie nie wpłynie w żaden sposób na rozwój sekcji Xbox One czy też gier na Windows 10. Microsoft zapewnił sobie jednak kolejne cenne narzędzie, które stanie się dodatkowym źródłem dochodu.
Źródło: Microsoft via Instalki