Użytkownicy Windows 10 powoli przyzwyczajają się do reklam w systemie. Te są widoczne między innymi w Menu Start, gdzie Microsoft proponuje nam aplikacje z Windows Store.
Swego czasu część internautów informowała również o reklamach na ekranie blokady, które przenosiły bezpośrednio do sklepu z aplikacjami. Jak się okazuje, to nie koniec nagabywania.
Gigant z Redmond dość mocno zachęcał do przesiadki na Microsoft Edge. Firma pogodziła się jednak z faktem, że internauci wolą rozwiązania konkurencji, dlatego teraz reklamuje… własne rozszerzenia do tychże.
Jak podaje Myce, część użytkowników zobaczyła w ostatnim czasie reklamę Personal Shopping Assistant, czyli rozszerzenia m.in. dla Google Chrome. Została ona wyświetlona bezpośrednio nad ikonką przeglądarki na pasku zadań.
Ostatnie opinie na temat rozszerzenia w Chrome Web Store jednoznacznie wskazują, że użytkownicy nie byli zadowoleni z reklamy. Część osób postanowiła zainstalować dodatek tylko po to, by móc wystawić negatywną opinię i poskarżyć się na praktyki Microsoftu.
Wszystko wskazuje na to, że Microsoft będzie co jakiś czas serwować nam reklamy w Windows 10, a użytkownicy systemu będą musieli się do nich przyzwyczaić lub poszukać nieoficjalnej blokady.
Źródło: Instalki.pl via Myce