Wygląda na to, że Nvidia nakłoniła do współpracy kolejną firmę, a owoc wspólnych działań może być wyjątkowo smakowity. Producent kart graficznych wraz z firmą Microsoft pracują intensywnie nad dodaniem technologii ray tracingu do.. Minecrafta. Czyżby właśnie to było powodem, dla którego gigant z Redmond zrezygnował z zapowiedzianego dwa lata temu Super Duper Graphics Pack? Chyba nikt nie ma co do tego żadnych wątpliwości.
Współpracę firmy ogłosiły w trakcie targów Gamescom, które rozpoczęły się już dziś. Technologie RTX pojawią się w Minecrafcie jako darmowa aktualizacja, z której skorzystają użytkownicy kart GeForce RTX oraz GeForce RTX Super. Patrząc na to jak działa Quake II RTX, wymagania Minecrafta będą równie wysokie – nie spodziewajcie się więc płynnej rozgrywki w rozdzielczościach 2K i wyższej z „wymaksowanymi” ustawieniami graficznymi.
Przedstawiciele obu firm zapowiedzieli, że w Minecrafcie zagości technika zwana path tracingiem. Ten odpowiada za symulowanie tego jak światło jest rzucane na różne powierzchnie poprzez analizę ścieżek promieni światła. Wśród licznych usprawnień pojawią się bardziej realistyczne cienie, znacznie lepsze światło rzucane przez słońce, a także jeszcze lepsza woda i odbicia na jej powierzchni.
Czy ray tracing w Minecrafcie dorówna najlepszym modom społeczności? Cóż, patrząc na pierwsze efekty prac wygląda na to, że… ma szansę! Szkoda tylko, że Super Duper Graphics Pack był projektem dostępnym dla każdego, a Minecraft z RTX będzie dostępny jedynie dla wybrańców z najbardziej zasobnym portfelem. Tego nie pochwalam.
Źródło: NVIDIA, Microsoft, Instalki.pl