NVIDIA zaprezentowała Unreal Engine 3 na Windows RT

Na trwających w Berlinie targach elektroniki użytkowej IFA, firma NVIDIA zademonstrowała Epic Citadel, sztandarowe demo z silnikiem Unreal Engine 3, uruchomione na tablecie napędzanym procesorem Tegra z systemem operacyjnym Windows RT. Pokaz miał miejsce w czasie konferencji prasowej firmy ASUS, prezentującej tablet ASUS Vivo Tab RT (znany wcześniej jako Tablet 600).

Implementacja Unreal Engine 3 dla systemów operacyjnych Windows 8 i Windows RT została udostępniona deweloperom w ubiegłym tygodniu i jest owocem współpracy firm NVIDIA i Epic. Unreal Engine 3, oryginalnie opracowany przez Epic Games, twórcę takich kasowych serii gier jak Gears of War czy Infinity Blade, uważany jest przez branżę za wiodący silnik graficzny. Działa on na dziewięciu różnych platformach, ma zaimplementowane ponad 20 zaawansowanych technologii i jest używany w ponad 225 grach.

Jest to wielki krok naprzód dla całego ekosystemu Windows, nie tylko z powodu że to jeden z najlepszych obecnie dostępnych silników dla gier, ale również dlatego, że jest to pełna implementacja wersji PC (Unreal Engine 3 występuje również w wersji mobilnej). Daje to programistom bezprecedensową możliwość przenoszenia gier z PC i Xbox na platformy mobilne, i vice versa.

Jest to na razie tylko jedna z rzeczy dla platformy Windows RT, nad którymi pracuje NVIDIA. Więcej interesujących informacji zostanie przekazanych w okolicach premiery systemu Windows RT, która będzie miała miejsce 26 października tego roku.

Film wideo pokazujący działanie Unreal Engine 3 na tablecie z procesorem Tegra 3:

Źródło: NVIDIA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *