Poznaliśmy oficjalną specyfikację techniczną konsoli Xbox Series X

Xbox Series X

Wydarzyło się właśnie coś, na co czekali wszyscy miłośnicy konsol z całego świata. Na popularnym wśród wielbicieli technologii i gier wideo kanale Digital Foundry na YouTube zagościł materiał ujawniający w zasadzie wszystkie najważniejsze informacje na temat Xbox Series X – nowej konsoli Microsoftu. Informacje należy traktować jako oficjalne, bowiem są efektem 1,5 dniowej wizyty dziennikarzy na kampusie Microsoftu z Redmond. Potwierdziła je już także w swoim komunikacje prasowym firma Microsoft.

Xbox Series X – oficjalna specyfikacja (finalna)

Na swoim materiale wideo dziennikarze Digital Foundry podzielili się między innymi oficjalną, ostateczną specyfikacją konsoli. Widzimy, że urządzenie o wymiarach 30,1 x 15,1 x 15,1 cm będzie ważyło ok. 4,4 kg, czyli będzie nieco cięższe od poprzednika.

O odpowiednio wysoką moc obliczeniową zadba 8-rdzeniowy zmodyfikowany układ AMD Zen 2 o taktowaniu 3,8 GHz. Moc obliczeniowa GPU wynosi 12 TFLOPS – dokładnie dwa razy więcej, niż w przypadku Xboxa One X. Karta wyposażona będzie w 52 CU. Modyfikowany rdzeń RDNA 2 pracował będzie z taktowaniem 1825 MHz. Całości obrazu konfiguracji dopełnia 16 GB pamięci GDDR6 oraz dysk NVMe SSD o pojemności 1 TB.

Na specyfikacji widzimy, że napęd optyczny pozwoli odtwarzać płyty 4K UHD Blu-ray. Pod konsolę będzie można podpiąć zewnętrzny magazyn danych za pośrednictwem portu USB 3.2. Co więcej, możliwe będzie zwiększenie przestrzeni na pliki dzięki “karcie rozszerzeń” o pojemności do 1 TB.

Xbox Series X – specyfikacja

Przedstawiciele Digital Foundry mieli okazję nie tylko rozłożyć konsolę na części pierwsze, ale także przyjrzeć się temu jak wyglądają uruchamiane na niej gry. W przypadku Gears 5 Xbox Series X wyświetlał nawet 50% więcej efektów cząsteczkowych niż pozwalały na to komputery osobiste w ustawieniach Ultra. W wyższej rozdzielczości wyświetlane były tekstury i wolumetryczna mgła. Film wprowadzający działał w 4K w płynnych 60 klatkach na sekundę.

Xbox Series X Gears 5

Gra Gears 5 na prezentacji działała w 100 klatkach na sekundę, a docelowo ma osiągać nawet 120 kl./s. – raczej w rozdzielczości Full HD.

“Podczas gdy Xbox Series X zapewni znaczny wzrost wydajności GPU i będzie nadal na nowo definiować i rozwijać grafikę dzięki nowym możliwościom, takim jak sprzętowe przyspieszanie raytracingu, nie wierzymy, że ta generacja konsol będzie definiowana wyłącznie przez grafikę lub rozdzielczość”, powiedział Jason Ronald, dyrektor ds. zarządzania produktem.

Imponująco wyglądają możliwości, jakie daje dysk SSD w konsoli. W trakcie demonstracji okazało się, że gra uruchamiała się nawet 4 razy szybciej (8,5 sekundy) niż w przypadku Xboxa One X (35,3 sekundy).

Microsoft przyłożył się też do zmniejszenia opóźnień nie tylko w kwestii przesyłania sygnału z kontrolera do konsoli, ale także z konsoli na telewizor za sprawą techniki Dynamic Latency Input.

Dynamic Latency Input

Zmian, innowacji i ciekawostek jest mnóstwo – wszystkie zobaczycie na poniższym nagraniu.

Źródło: YouTube, Instalki.plMicrosoft

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *